loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بازتاب انقلاب اسلامی بر شیعیان لبنان

مجموعه تحقیقات علمی سیدمهدی طاهری، از اعضای گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در زمینه تأثیر انقلاب اسلامی بر شیعیان لبنان کتاب می‌شود.

زهره غلامی، مسوول روابط عمومی انتشارات سازمان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ضمن بیان این خبر اظهار داشت: این کتاب با عنوان «بازتاب انقلاب اسلامی بر شیعیان لبنان» یکی از وجوه گسترش و بازتاب انقلاب اسلامی بر دیگر مناطق جهان، یعنی موضوع مهم تأثیر انقلاب اسلامی بر شیعیان لبنان را بررسی می‌کند.

وی درباره ضرورت و اهمیت تألیف این اثر گفت: تحولات اخیر سال‌های اخیر لبنان و نقش‌آفرینی شیعیان این کشور در تحول‌های لبنان و خاورمیانه و به بن‌بست کشاندن تمامی نقشه‌های قدرت‌های جهانی در خاورمیانه، بیش از پیش بر اهمیت و ضرورت آشنایی جامعه ایران با مسایل شیعیان لبنان می‌‌افزاید.

غلامی با اشاره به این که مولف این اثر، علاوه بر مطالعات کتابخانه‌ای به مطالعات میدانی در ایران و لبنان نیز پرداخته و حاصل تلاش خود را در این کتاب گردآوری کرده است، تصریح کرد: در تألیف این اثر از روش تطبیقی تاریخی و مقایسه‌ای استفاده شده است. در این راستا، پژوهش حاضر ابتدا به بررسی وضعیت جامعه لبنان به ویژه شیعیان لبنان تا قبل از انقلاب اسلامی در تمام عرصه‌ها می‌پردازد تا بتواند با درک این وضعیت، میزان تأثیرگذاری انقلاب اسلامی ایران بر آنها را آشکار سازد و ابعاد بازتاب انقلاب اسلامی در میان شیعیان و موانع تأثیرگذاری این انقلاب بر آنها را ترسیم کند.

مسوول روابط عمومی انتشارات سازمان پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی یادآور شد: خوانندگان این اثر، افزون بر آشنایی اجمالی با جغرافیای طبیعی و انسانی لبنان و ادیان و اقوام آن، آشنایی مفیدی با شیعیان لبنان و سیر تحولات و نقش‌آفرینی آنها در آن منطقه و تأثیر انقلاب اسلامی بر این فرایند، آشنا می‌شوند.

غلامی دغدغه اصلی مولف را در بررسی تأثیرات موفقیت‌آمیز انقلاب اسلامی ایران در ابعاد سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شیعیان لبنان می‌داند و معتقد است: تبیین موانع موجود در مسیر شیعیان لبنان از دیگر مولفه‌های مدنظر در نگارش این کتاب بوده است.

قرار است کتاب «بازتاب انقلاب اسلامی بر شیعیان لبنان» از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در 339 صفحه و بهای 50000 ریال منتشر شود.

شنبه 14 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط