loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دیدار رهبر انقلاب با شاعران

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای

رهبر معظم انقلاب اسلامی جنگ نرم را واقعیت امروز دانستند و فرمودند: در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثرگذار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب اسلامی همزمان با سالروز ولادت کریم اهل البیت امام حسن مجتبی (ع) جمعی از شعرا، فرهیختگان و اهالی فرهنگ، هنر و ادب عصر دیروز در فضایی صمیمی با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار و گفتگو کردند.
پس از این گفتگوی صمیمانه حاضران نماز جماعت مغرب و عشا را به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه و روزه خود را همراه با ایشان افطار کردند.
در ادامه، تعدادی از شاعران جوان و پیشکسوت در حضور رهبر انقلاب اسلامی، سروده های خود را با مضامین حماسی، دینی، اخلاقی و اجتماعی قرائت کردند.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مراسم، با اشاره به ارتقاء سطح و رشد تحسین برانگیز شعر مجموعه شاعران انقلاب خاطرنشان کردند: لفظ، معنا، آهنگ، گزینش واژگان و گسترش تخیل، همه نشان دهنده رشد و بالندگی نهال شعر در کشور است.
ایشان شعر دوران انقلاب را یک حرکت مستمر، رو به جلو و دارای اوج ارزیابی و با اشاره به افزایش کیفی شعر شاعران پیشکسوت و رویشهای شگفت انگیز نسل جوان کشور افزودند: شعر انقلاب تاکنون آزمون موفقی را پشت سر گذاشته است ضمن آنکه حرکت بالنده شعر انقلاب باید به سمت اهداف و آرمانهای انقلاب استمرار یابد.
حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه اهداف و آرمانهای انقلاب مجموعه ای از ستاره های درخشان است که جهت پرواز را مشخص می کند افزودند: شعر انقلاب باید در خدمت مفاهیم و آرمانهای رفیع انقلاب همچون عدالت، اخلاق، "استقلال حقیقی از جمله استقلال فرهنگی " و بازیابی هویت ایرانی و اسلامی قرار گیرد و ما در دوران دفاع مقدس دیدیم که ملت ایران می تواند به سمت آرمانهای خود پر بگشاید و پرواز کند.
ایشان حوادث اخیر قبل و بعد از انتخابات در کشور را مانند یک رزمایش، موجب آشکار شدن نقاط ضعف و قوت و در مجموع یک نعمت بزرگ دانستند و با تشریح وظیفه سنگین اهالی فرهنگ و هنر در این قضایا خاطرنشان کردند: یک انسان هنری و فرهنگی وظیفه سنگین و خطیر بازگویی حقیقت و "تبیین و تبلیغ " را برعهده دارد و باید برای درک حقیقت تلاش و مجاهدت کند چرا که در حوادث فتنه گون، شناخت عرصه و اطراف آن و تشخیص "مهاجم و مدافع " و "دوست و دشمن " دشوار است.
ایشان بصیرت را لازمه تشخیص و شناخت عرصه و میدان دانستند و افزودند: اهل فرهنگ و ادب گوشه ای از حرکت عظیم و مستمر انقلاب اسلامی هستند که باید آنچه را به عنوان حقیقت می فهمند با فصاحت و بلاغت، بیان کنند چرا که با شیوه سیاستمداران نمی توان در عالم فرهنگ حرکت کرد بلکه باید با تبیین و رساندن حقایق، گره گشایی کرد.
رهبر انقلاب اسلامی جنگ نرم را واقعیت امروز دانستند و با اشاره به تذکرات و سخنان بیست سال گذشته شان خاطرنشان کردند: وقتی انسان، تجهیز، صف آرایی، دهانهای با حقد و غضب گشوده شده و دندانهای با غیظ فشرده شده علیه انقلاب، امام خمینی و آرمانهای نظام اسلامی را می بیند وجود این جنگ نرم را باور می کند هرچند ممکن است عده‌ای اینها را نبینند.
ایشان افزودند: در این جنگ نرم وظیفه مجموعه فرهنگی این است که هنر را تمام عیار و با قالبی مناسب به میدان آورد تا اثرگذار شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی در پایان این دیدار به شعرا توصیه کردند: آثار قدما و اساتید را بخوانید و انس بگیرید، در انجمن ها و جلسات نقادی، عیوب شعر را را برطرف کنید و هیچگاه متوقف نشوید.

در این زمینه سی دی «مهر و ماه» که مشروح دیدار رهبر معظم انقلاب با شاعران در سال گذشته است در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

دوشنبه 16 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط