loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راه 42 منتشر شد

چهل و دومین شماره نشریه فرهنگی تحلیلی راه مشتمل بر پررونده ای درباره دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 96 صفحه منتشر شد.


در این شماره از مجله راه گفتاری چاپ شده از عباس سلیمی نمین با عنوان "رهبری می خواست قدرت بچرخد، دیگران نمی‌خواستند!" در این گفتار سلیمی نمین مشخصات دو جبهه درگیر در انتخابات را تبیین کرده است.
در گفتگویی با دکتر ابراهیم فیاض هم انتخابات از دریچه دو نگاه بومی گرا و غربگرا بررسی شده است. وحید جلیلی هم در گفتاری تحت عنوان "عدالت نامتوازن و فساد رسانه‌ای" نقش دولت نهم در رویدادهای پس از انتخابات را بررسی کرده است.
حجت‌الاسلام نقی‌پورفر هم در گفتگویی با راه بایسته‌های دولت دهم را بررسی کرده است.
پارازیت روی موج ایران هم عنوان میزگردی است با حضور دکتر طلال عتریسی از اساتید دانشگاههای لبنان و محمدرضا زائری درباره بازتاب انتخابات ریاست جمهوری ایران و وقایع پس از آن در جهان عرب.
"خلأ تئوریک جدی... نیست!"عنوان مقاله ایست از محسن صفایی درباره جایگاه تئوری‌ها و نخبگان در انتخابات دهم.
موسوی و دو گانه اصلاح – انقلاب هم مطلبی است از امیرحسین ترکشدوز درباره نحوه برخورد میرحسین موسوی با نتیجه انتخابات. عطاء‌الله رفیعی آتانی هم در گفتگویی با راه انتخابات و چرایی دوباره انتخاب احمدی نژاد را تحلیل کرده است.
"قربانیان ناکارآمدی‌ها" گزارشی است از چند مورد کشته شدن مردم در اعتراضات اجتماعی و سیاسی در دهه گذشته.
"تخلف تقلب شعبده" و "هماهنگی بینظیر همه" هم عنوان دو مطلب است از میثم بهشتی و اکبر نائینی در تحلیل ادعای تقلب در انتخابات.
"مهندسیِ رسانه مهندسان..." مطلبی است از مصطفی فاروئی در نقد عملکرد صدا و سیما در انتخابات اخیر و پیامدهای بی‌توجهی‌های تاریخی صدا و سیما به علوم مردمی در این انتخابات.
"پایان روایت رسمی" هم نیم نگاهی دارد به عملکرد رسانه "ملی" در سالها و ماههای قبل از انتخابات و پیامدهای این عملکرد در وقایع پس از انتخابات. در این مقاله همچنین تشبیهی بین فضای ایران پس از انتخابات و لبنان مطرح شده است. تشبیهی که طلال سلمان روزنامه نگار لبنانی در مقاله ای که با عنوان "ایران نمونه یکتا" در همین شماره راه چاپ شده آن را به نقد کشیده است.
"...چهار سال دیگه.." هم دست‌نوشته‌های یک افسروظیفه است از وقایع روز انتخابات در یکی از صندوقهای اخذ رای.
"مگر می‌شود داماد لرستان رای نیاورد؟" متن کامل مصاحبه زهرا رهنورد است با بی بی سی در شنبه پس از انتخابات. تحلیل معروف خانم رهنورد درباره غیرممکن بودن رای نیاوردن داماد لرستان در استان لرستان بخشی از همین مصاحبه است.
"همبند شهرام" هم عنوان خاطره‌ایست از خاطرات حجت‌الاسلام جهانشاهی از زندان اوین.
"از خودمان است، با هم کنار می‌آییم" هم مروری است بر کتاب "طبقه جدید" نوشته میلوان جیلاس. جیلاس در این کتاب نحوه شکل‌گیری طبقه جدیدی از اشراف از دل انقلاب های کمونیستی را تشریح کرده است.
"سربازان 90 ساله نصرالله" عنوان گزارشی از سفر مهدی همازاده به الجزایر که عنوان آن از توصیفات بن‌بلا (یکی از رهبران انقلاب الجزایر) از شخصیت سیدحسن نصرالله گرفته شده است.
"در حد یک بوق" هم عنوان مصاحبه‌ای است صریح با محمد رضا محمدی نجات درباره وضعیت مستندسازی در ایران و منطقه.
"از گردیز تا گوانتانامو" هم خلاصه‌ای است از کتاب خاطرات دکتر سیدمحمدعلیشاه گردیزی از زندان گوانتانامو. دکتر سیدمحمدعلیشاه گردیزی از مجاهدان افغانی است که در جنگ ایران و عراق هم حضور داشته و در زمان اشغال افغانستان بدست نیروهای امریکایی بازداشت و به گوانتانامو برده شده است.پرونده این شماره راه هم به موضوع فلسفه اختصاص دارد. ای پرونده مشتمل است بر دو مقاله و گفتگوهایی با آیت الله مصطفوی استاد فلسفه دانشگاههای تهران و قم و علی (فیلیپ) لنسل دانشجوی دکترای فلسفه دانشگاه تهران.
صفحه طنز این شماره مجله راه هم به گزارش گونه‌ای از طنزهای انتخاباتی مندرج در وبلاگها اختصاص دارد.
سرمقاله این شماره هم گزیده ایست از سخنان رهبر انقلاب درباره انتخابات دهم.
برای تهیه نشریه می توانید علاوه بر فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب با شماره های ۰۲۱۶۶۹۶۸۸۹۷و ۰۲۱۶۶۹۶۸۸۹۸ و 09356339825 نشریه راه تماس بگیرید.
گفتنی است شماره های گذشته این نشریه در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 17 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط