loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«مهرداد اوستا» با رمزشناسی ادبیات کهن باز می‌گردد

نویسندگان مرتبط : مهرداد اوستا

آخرین اثر مرحوم مهرداد اوستا با عنوان «روش تحقیق در منطق زیبایی و انسان‌شناسی» از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش شبکه ایران، آخرین اثر مرحوم مهرداد اوستا با عنوان «منطق زیبایی و انسان‌شناسی» به کوشش بهروز ایمانی با حیطه موضوعی انسان‌شناسی و زیبایی‌شناسی در ادبیات در پنج بخش از سوی مرکز آفرینش‌های ادبی تهیه و تدوین شده است.

بنابر گزارش ستاد خبر این انتشارات، بهروز ایمانی به عنوان فردی که در تهیه و تدوین آثار مرحوم اوستا نقش به سزایی دارد، درباره محتوای کتاب گفت: محور پژوهش اوستا در این اثر انسان و شناخت او و در واقع بینش اندیشه‌های وی در این باره محتوی اصلی کتاب روش تحقیق در منطق زیبایی و انسان‌شناسی را شامل می‌شود.

ایمانی با بیان اینکه دو بخش کتاب به تأویل و تفسیر دو نامدار پرداخته است، افزود: اوستا در بخش تأویل و تفسیر داستان طوطی و بازرگان از «مثنوی معنوی» به رمزگشایی و شرح این قصه تمثیلی بر پایه انسان‌شناسی می‌پردازد و بخش پایانی اثر نیز درباره «در تأویل و شرح منطق‌‌الطیر عطار نیشابوری» است. در نگاه نویسنده عطار در این منظومه سرگذشتی همه تمثیلی و استعاری از «سیر و سفر خویش» بازمی‌گوید.

وی با یادآوری اینکه اثر آشفته بود و ناقص و مرحوم اوستا فرصت نیافته بود تا آشفتگی‌ها را سامان دهد و کاستی‌ها را تکمیل کند، گفت: به هر حال، تا حدّی که مقدور بود، پراکندگی‌ها و آشفتگی‌های متن را مرتب و اشتباهات را درست کردیم و نواقص را با استناد به منابع مراجع مورد استفاده قرار دادیم.

کتاب «روش تحقیق در منطق زیبایی و انسان‌شناسی» که دومین اثر مرحوم مهرداد اوستا پس از چاپ کتاب «مهر و آتش» (رویارویی آیین میترایی و مزدیسانی در شاهنامه) است در پنج فصل: «انسان‌شناخت او»، «شناخت، و یا علم»، «روش تحقیق در منطق توحید، موحّد و تعبیر این اصطلاحات در چشم‌انداز عرفان»، «تأویل و تفسیر داستان بازرگان و طوطی از مثنوی مولوی» و «تأویل و شرح منطق‌الطیر عطار نیشابوری» به رشته تحریر درآمده است.

گفتنی است، «روش تحقیق در منطق زیبایی و انسان‌شناسی» نوشته مرحوم مهرداد اوستا در 1100 نسخه و قیمت 5700 تومان در قطع رقعی با 312 صفحه توسط انتشارات سوره ‌مهر انتشار یافته است.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و شاعر برجسته انقلاب در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
•آن صبح پرنیانی
•راما: مجموعه سروده های مهرداد اوستا
•یاد نامه استاد مهرداد اوستا(ضمیمه تاریخ و فرهنگ معاصر): ویژه نامه

شنبه 21 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط