loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «غزه در حصار»

نویسندگان مرتبط : احمد کریمیان

همزمان با هفته قدس، موسسه بوستان کتاب گزارشی از اوضاع غزه در ایام محاصره را در کتاب «غزه در حصار» تهیه شده توسط مرکز مطالعات و رایزنی‌های زیتونه بیروت و با ترجمه احمد کریمیان منتشر کرد.

به گزارش موسسه بوستان کتاب، محاصره یک و نیم میلیون انسان محروم، در زندان بزرگى به نام غزه و کشتار 22روزه رژیم صهیونیستى در این باریکه، سکوت معنادارِ مجامع بین‏الملل و مدعیان دفاع از حقوق بشر، داغ ننگ تازه‏اى بر چهره دولت‏هاى استعمارى غرب نهاد.

همان‌گونه که در بخشی از متن این اثر آمده است، بسیارى از بیماران، به دلیل فقدان دارو و عدم امکانات درمانى یا ممنوعیت خروج از غزه، جان خود را از دست دادند. از شیرخشک نوزادان تا نان، غذا، سوخت، برق، آب آشامیدنى سالم و ... در غزه نایاب و بخش‏هاى حمل و نقل، کشاورزى، صنعت، فرهنگ، بهداشت و درمان تعطیل شدند.

در بخشی از معرفی این نوشتار آمده است: «گرچه شرح فاجعه انسانى غزه را قلم برنمى‏تابد، در این گزارش در حد امکان، دورنمایى از مصائب و محنت‏هاى دشوار مردم قهرمان و مقاوم غزه در زمان محاصره، ارایه شده است.»

بررسی اجمالی ریشه‏هاى سیاسى محاصره و جنگ نابرابر غزه از دیگر مباحث این اثر سیاسی به شمار می‌روند.

چاپ نخست کتاب «غزه در حصار» از سوی موسسه بوستان کتاب در شمارگان 2000 نسخه، 148 صفحه، قطع رقعی، جلد شومیز و بهای 26000 ریال روانه بازار نشر شد.

از این مترجم کتاب «یهود و صهیونیسم ؛ تحلیل عناصر قومی ، تاریخی و دینی یک فاجعه» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 26 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط