loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رونمایی 21 عنوان کتاب جنگ

نشست خبری میرفیصل باقرزاده، رییس بنیاد حفظ آثار درباره برنامه های هفته دفاع‌مقدس سال 1388 ، در جمع خبرنگاران و در محل دایمی این بنیاد برگزار شد.

باقرزاده در آغاز این نشست خبری، یکی از مهم‌ترین مسایل در سیاست‌ خارجی کشور را تلاش برای جبران خسارت‌های جنگ تحمیلی دانست و افزود: در طول جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، بسیاری از کشور‌ها از حزب بعث عراق حمایت کردند. تعقیب و مجازات نیرو‌های حزب بعث صدام و تعیین غرامت برای کشور‌های حمایت‌کننده، همواره باید یکی از دغدغه های سیاستمداران کشورمان باشد.

وی درباره برنامه‌های فرهنگی، ادبی و هنری هفته دفاع‌مقدس سال جاری اظهار داشت: همزمان با روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان همایشی با عنوان "قرآن و دفاع‌مقدس" در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی برگزار خواهد شد. همچنین تدوین و نمایش 7 قطعه نماهنگ با موضوع دفاع‌مقدس در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، انتشار و توزیع لوح فشرده "بابام ستاره شد"، پخش سرود‌های حماسی در ایستگاه های مترو، تولید سری دوم نرم‌افزار "گنجینه خاکی" و انتشار نشریه تخصصی فرهنگ و هنر پایداری "پلاک هشت" ویژه هفته دفاع‌مقدس، از برنامه‌های فرهنگی و هنری این بنیاد به مناسبت هفته دفاع مقدس اند.

باقرزاده درباره برنامه‌های مورد نظر بنیاد حفظ آثار در حوزه ادبیات پایداری تصریح کرد: برگزاری جشنواره "ربع قرن کتاب دفاع‌مقدس" با هدف تقدیر و تجلیل از آثار و نویسندگان این حوزه، افتتاح 30 کتابخانه تخصصی دفاع‌مقدس در سراسر کشور و رونمایی از 21 عنوان جدید کتاب دفاع‌مقدس از برنامه‌های حوزه ادبیات و انتشارات بنیاد حفظ آثار در هفته دفاع‌مقدس اند.

رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس خاطر نشان کرد: 5 مجلد جدید از مجموعه "دفاع‌مقدس در آیینه مطبوعات جهان"، همچنین کتاب‌های "نبرد دشت آزادگان" نوشته محمدامین پورکنی و "عملکرد شورای امنیت در جنگ عراق با ایران" اثر حمد عبدالعزیز الکواری نیز با مشارکت پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس به مناسبت هفته دفاع‌مقدس منتشر می‌شوند.

وی ادامه داد: بخش انگلیسی سایت "پایداری" پژوهشگاه علوم و معارف دفاع‌مقدس نیز در این هفته راه‌اندازی می‌شود.

باقرزاده درباره اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با موضوع دفاع‌مقدس در دانشگاه‌‌ها گفت: برپایی نمایشگاه کتاب و عکس با موضوع جنگ تحمیلی، برگزاری نشست‌های پرسش و پاسخ دانشجویان، اجرای 30 نمایش با موضوع دفاع‌مقدس، برپایی مراسم شب خاطره دفاع‌مقدس در خوابگاه دانشجویان با حضور همسران و نزدیکان شهدا و ایجاد کانون‌های فرهنگی دفاع‌مقدس در دانشگاه‌های؛ "شهید بهشتی"، "الزهرا" و "تهران" با مشارکت بسیج، نهاد‌ها و تشکل‌های دانشجویی، از جمله برنامه های دانشگاهی و دانشجویی هفته دفاع‌مقدس اند.

وی در پایان به عنوان روز‌های هفته دفاع‌مقدس اشاره کرد و گفت: 31 شهریور "رزمندگان و سلحشوری"، 1 مهر "جانبازان، آزادگان و ایثارگران"، 2 مهر "شهیدان و عزت آفرینی"، 3 مهر "تبیین نقش زنان در دوران دفاع‌مقدس"، 4 مهر "سربازان و شهادت طلبی"، 5مهر "فرماندهان و ولایت‌مداری" و 6 مهر "دانشجویان و استکبارستیزی" نام‌گذاری شده‌اند.

منبع: ایبنا

یکشنبه 29 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط