loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدیدچاپ ویرانی دروازه شرقی

مدیر بهینه‌سازی مرکز اسناد دفاع مقدس، از چاپ سوم کتاب "ویرانی دروازه شرقی" با موضوع خاطرات و تحلیل‌های سرلشکر وفیق السامرایی، رییس بخش ایران در دستگاه اطلاعات نظامی ارتش صدام درباره جنگ تحمیلی خبر داد.

مهدی انصاری، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) با اعلام این خبر اظهار داشت: کتاب "ویرانی دروازه شرقی" با ترجمه عدنان قارونی توسط م‍دی‍ری‍ت‌ امور کت‍اب‌ مرکز فرهنگی سپاه پاسداران در سال های 1377 و 1380 به 2 چاپ رسیده و اکنون، توسط مرکز اسناد دفاع‌مقدس به چاپ سوم می رسد.

وی ادامه داد: متن کتاب "ویرانی دروازه شرقی"، مختصر شده و با صفحه‌آرایی و طرح جلد جدید، در قطع رقعی منتشر خواهد شد.

کتاب "ویرانی دروازه شرقی"، ‌توسط سرلشکر عراقی، وفیق السامرایی در 5 بخش؛ "جنگ عراق با ایران"، "از جنگ با ایران تا جنگ با کویت"، "اشغال کویت و جنگ عراق و متحدین"، "صدام و امنیت او در عراق" و "حرکت‌های مردمی و مخالفان صدام" و با تحلیل وی از مسایلی چون علت آغاز جنگ عراق با ایران، چگونگی نبردهای زمینی ارتش متجاوز صدام و تحولات نظامی بعد از سقوط فاو نوشته شده است.

وفیق السامرایی، در طول جنگ تحمیلی و در دستگاه اطلاعات نظامی ارتش صدام، به درجه سرلشکری و ریاست بخش ایران در استخبارات عراق، رسید. اما در روزهای پایانی سال 1994 از عراق فرار کرد. چون روابط آمریکا و عراق رو به تیرگی می رفت و وی نمی خواست به رابطه اش با قدرت های خارجی لطمه وارد شود.

خاطرات وفیق السامرایی، نخستین بار در دهه 1370 و در دو هفته نامه‌ای با عنوان "ندای رافدین"، به صورت پاورقی منعکس ‌شدند و دو هفته نامه "کمان" برای نخستین بار آن ها را با ترجمه محمد نبی ابراهیمی، در ایران منتشر کرد.

مرتضی سرهنگی، سردبیر 200 شماره منتشر شده دو هفته نامه "کمان" در فاصله سال های 1375 تا 1383، معتقد است: ترجمه محمد نبی ابراهیمی از خاطرات وفیق السامرایی، به واسطه اطلاعات کافی از زمینه ها و اصطلاحات نظامی، قوی‌تر از ترجمه کتاب است.

سه‌شنبه 31 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

داریوش

سلام کتاب خوبی است در شهراصفهان کجا میفروشند تا بتوانم بخرم

30 تیر 1394

اخبار مرتبط
محصولات مرتبط