loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«هزاره گرایی در سنت مسیحی» منتشر شد

نویسندگان مرتبط : حسین کلباسی اشتری

کتاب هزاره گرایی در سنت مسیحی به قلم حسین کلباسی اشتری از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب هزاره گرایی در سنت مسیحی، در اساس به قلمرو مطالعات الهیاتی و کلامی، به ویژه در زمینه آموزه ها و مضامین عهد عتیق و عهد جدید تعلق دارد؛ اما از آنجا که امروزه نتایج و پیامدهای این مقوله در عرصه هایی چون اخلاق و سیاست و هنر عالم آشکار گردیده، از این رو دیگر از صورت کلامی محض خارج شده و حتی وضعیت به اصطلاح بین رشته ای به خود گرفته است.

امروزه عنوان و اصطلاح «هزاره گرایی» در دنیای مسیحیت رایج شده هرچند ریشه های این معنا را باید در سنت های یهودی و غیر آن جستجو کرد و به این دلیل کتاب هزاره گرایی در سنت مسیحی متوجه مبادی و نتایج این مقوله در سنت مسیحی است، گرچه قرینه موضوع را در ادیان باستانی نظیر زرتشت، آیین هندو، آیین بودا و نظایر آن نیز می توان ملاحظه کرد. از سوی دیگر، در تعالیم اسلام نیز هرچند اصطلاح مذکور به صراحت استعمال نشده و نزد محققان مسلمان مفید معنای خاصی نیست، اما می توان ذیل مقولاتی همچون «موعودگرایی»، «مهدویت» و «آخرالزمان» قراینی را نشان داد که به ادوار مشخص زمانی و تحولات مترتب بر آن دلالت دارد.

کتاب هزاره گرایی در سنت مسیحی در دو بخش هزاره موعود و هزاره گرایی مسیحی سامان یافته و در بردارنده موضوعاتی چون مبادی و زمینه های هزاره گرایی، موعود و مسیحای عهدین، پیشینه تاریخی و کلامی هزاره گرایی مسیحی ، هزاره گرایی سنت مسیحی، هزاره سلطنت عیسی مسیح، و تفسیرها و رویکردهای مکاشفه یوحنا است.

کتاب هزاره گرایی در سنت مسیحی به قلم حسین کلباسی اشتری در 144 صفحه برای نخستین بار از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شده است.

از این نویسنده کتاب «مدخلی بر تبارشناسی کتاب مقدس» در فروشگاه های دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

سه‌شنبه 31 شهریور 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط