loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ادبیات داستانی در 20جلد

نویسندگان مرتبط : محمدرضا سرشار

محمد‌رضا سرشار، نویسنده و منتقد، مجموعه‌ای ۲۰ جلدی درباره ادبیات داستانی منتشر می‌کند. وی که این مجموعه را دارای کارکردی آموزشی می‌داند از به پایان رسیدن سه جلد آن خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، محمد‌رضا سرشار، نویسنده و منتقد ادبی در این مجموعه به مباحثی مانند داستان، نقد ادبی و رویکردهای آن، پیشینه‌ها و سیر تاریخی داستان،نقش اسطوره‌ها در داستان و بررسی داستان‌های مدرن و پسامدرن پرداخته است.

وی در این باره گفت: تا به حال سه جلد از این مجموعه ۲۰ جلدی نوشته شده است. «نقد ادبی ،‌فایده‌ها و آفات»، نام یکی از این کتاب‌ها است که در آن نقد نظری و مباحث نظری حوزه داستان‌نویسی مطرح و بررسی شده. «رویکردهای نقد ادبی»، دومین کتاب تالیف شده است که در آن انواع مکتب‌های نقد ادبی از گذشته تا امروز با نگاهی تحلیلی، ‌انتقادی بررسی شده و کتاب سوم نیز پیشینه داستان و داستان‌گویی در ایران و جهان را بررسی می‌کند.

قصه‌گوی سابق برنامه رادیویی «قصه ظهر جمعه»، درباره رویکردش در تالیف این مجموعه توضیح داد: مخاطبان این کتاب‌ها، دانشجویان و علاقه‌مندانی هستند که تا به حال کمتر با این عرصه آشنایی داشته‌اند؛ چرا که این مجموعه رویکردی آموزشی دارد و با زبانی قابل فهم برای مخاطبان نوشته شده است.

«حکایت و داستان مینی‌مال»، «شخصیت‌پردازی در داستان»، «‌فضاسازی و پرداخت در داستان»، «افسانه و اسطوره»، «داستان رمزی»، «داستان تمثیلی»، «داستان پسامدرن» و «‌داستان شبه عرفانی نو»، از جمله نام‌های کتاب‌های این مجموعه است.

به گفته سرشار مجموعه بیست جلدی «درباره ادبیات داستانی»، تا پایان امسال از سوی انتشارات «کانون اندیشه جوان» منتشر می‌شود.

سرشار (با نام ادبی رضا رهگذر) متولد ۱۳۳۲ شهر کازرون است. او که در رشته مهندسی صنایع از دانشگاه علم و صنعت فارغ‌التحصیل شده است، نخستین مجموعه داستانش را درسال ۱۳۵۵ منتشر کرد.

از فعالیت‌های او می‌توان به داستان‌نویسی، پژوهش و نقد در زمینه ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسال اشاره کرد.

این نویسنده تابه حال ۲۶ جایزه را در سطح کشور به خود اختصاص داده است. وی سردبیری برخی از نشریه‌های ادبی و هنری کودک و نوجوان را بر عهده داشته و غیر از سردبیری سه برنامه رادیویی، ۲۴ سال گوینده برنامه رادیویی پرشنونده «قصه ظهر جمعه» بوده است.

"راز شهرت صادق هدایت"، "حقیقت بوف کور"، "آن قصه که در کتاب‌ها آمده بود" و "آنک آن یتیم نظر کرده" از جمله آثار منتشر شده محمدرضا سرشار (رهگذر) هستند که در کتابفروشی های دفتر نشر معارف، سایت پاتوق کتاب و دیگر مراکز مرتبط در سراسر کشور قابل تهیه اند.

چهارشنبه 8 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط