loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

همه چیز درباره جنگ به چاپ چهارم رسید

نویسندگان مرتبط : مرتضی سرهنگی

چاپ چهارم ، جلد اول مجموعه 8 جلدی "همه چیز درباره جنگ " از مرتضی سرهنگی، همزمان با هفته دفاع مقدس توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش انتشارات سوره مهر، این کتاب تولید دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که سرهنگی آخرین بازنویسی آن را در زمستان 1386 انجام داده است.
طراحی جلد کتاب نیز برعهده کامران پارسی نژاد بوده است.
این کتاب نخستین جلد از مجموعه هشت جلدی "همه چیز درباره جنگ" است که برای گروه سنی نوجوانان و جوانان در 12 بخش و با طراحی جلد کوروش پارسانژاد منتشر شده است.
جلد اول این کتاب مربوط به سال اول جنگ تحمیلی و آشنایی مقدماتی با اشخاص، مکان ها وقراردادهایی که هریک به نوبه خود در بروز وادامه جنگ عراق با ایران موثر بوده است می پردازد.
مجموعه " همه چیز درباره جنگ " بلندی های هر سال را در یک جلد با نثر ساده وعکس ها واسناد نشان خواهد داد به همین علت این مجموعه به تعداد سالهای جنگ (8سال دفاع مقدس) منتشر خواهد شد.
"عراق کجاست"، "قرارداد الجزایز"،"مهم‌ترین قراردادهای مرزی ایران و عراق"، "طول مرزهای ایران و عراق"، "اروند رود"، "خط تالوگ"، "حزب بعث"، "قادسیه"، "روزِ صاعقه"، "صدام کیست؟" و "تعریف تجاوز" از عناوین بخش‌های این کتاب اند.
سرهنگی این کتاب را با هدف آشنایی مقدماتی با اشخاص، مکان‌ها و قراردادهایی که هر یک در بروز و ادامه جنگ ارتش متجاوز صدام با ایران موثر بودند نوشته است و برای اولین‌بار از سندها و نامه‌هایی درباره روابط ایران و عراق استفاده کرده است.
جلد اول کتاب "همه چیز درباره جنگ" در حالی به چاپ چهارم می رسد که چاپ سوم آن تنها سه ماه پیش منتشر شده است.
این کتاب در 64 صفحه قطع وزیری کوتاه و درتیراژ 2 هزار و 500 نسخه و با قیمت 30 هزار ریال منتشر شده است.
***
مرتضی سرهنگی از نگارش جلد دوم مجموعه "همه چیز درباره جنگ" برای گروه‌های سنی نوجوان و جوان خبر داد و گفت: این جلد به مسایل و وقایع 6 ماه اول جنگ تحمیلی پرداخته است.
مرتضی سرهنگی، طراح و تدوین‌گر مجموعه "همه چیز درباره جنگ" در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار داشت: جلد دوم "همه چیز درباره جنگ" به مسایل و وقایع 6 ماه اول جنگ تحمیلی پرداخته است. در این جلد حوادثی مانند؛ اشغال شهرهای خرمشهر، بستان و سوسنگرد بررسی و علاوه بر عملیات‌ها و حوادث مشهور، از وقایع کمتر بازگو شده جنگ، نوشته شده است.

وی درباره شخصیت‌هایی که در جلد دوم مجموعه "همه چیز درباره جنگ" معرفی شده‌اند، گفت: به زندگی، فعالیت و نوع اسارت شهید محمدجواد تندگویان، وزیر نفت ایران در دوران جنگ و مرحوم علی اکبر ابوترابی پرداخته شده است. افرادی هم بوده‌اند که ناخودآگاه وارد جنگ شده‌اند مانند؛ دریا‌قلی اوراق‌فروش، که متوجه ورود نیروهای صدام به آبادان می‌شود و به سرعت این موضوع را به رزمندگان خبر می‌دهد. وی از جمله کسانی است که در این اثر معرفی شده است.

مصاحبه‌گر کتاب "اسرار جنگ تحمیلی به روایت اسرای عراقی" با اشاره به موضوعات جلد دوم مجموعه "همه چیز درباره جنگ" تصریح کرد: از آنجا که جنگ در سال 59 در شکلی نامنظم، پراکنده و مردمی قرار داشت، همه موضوعات به صورت زمان‌بندی شده مطرح شده‌اند. گلستان جعفریان ـ دستیار تدوین این کتاب ـ هم تمام آثار منتشر شده درباره جنگ را بررسی و وقایع مربوط به 6 ماه اول جنگ را گردآوری کرده است.

سرهنگی افزود: در جلد دوم مجموعه "همه چیز درباره جنگ" بیش از 20 موضوعی که تاکنون در قالبی کلی به آن‌ها پرداخته شده، گنجانده شده‌اند.

نویسنده کتاب "حرف ما" با اشاره به اسناد کاربردی در جلد دوم "همه چیز درباره جنگ" اظهار داشت: کار تحقیقاتی این اثر توسط گلستان جعفریان به پایان رسیده و پس از بازنویسی من و ویرایش و افزودن اسناد و عکس‌های لازم، به دست چاپ سپرده می‌شود.

سرهنگی در پایان با اشاره به بررسی هر سال از جنگ در یکی از جلدهای این مجموعه، خاطر نشان کرد: جلدهای دوم و سوم مجموعه "همه چیز درباره جنگ" به بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌رسند.

مجموعه هشت جلدی "همه چیز درباره جنگ"، دانستنی‌های کاملی از حوادث و رخدادهای جنگ تحمیلی ارتش متجاوز صدام علیه ایران را برای گروه‌های سنی نوجوانان و جوانان دربر دارد.

مرتضی سرهنگی در جلد نخست این مجموعه ـ که با طراحی گرافیک کوروش پارسا‌نژاد از سال 87 تاکنون به 4 چاپ رسیده ـ پایه‌های شناخت جنگ اعم از؛ موقعیت جغرافیایی عراق‌، حزب بعث، صدام و قراردادهای میان دو کشور ایران و عراق را معرفی کرده است.

پنجشنبه 9 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط