loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دو کتاب جدید سوره مهر

"هفت شجاعان" خاطرات تنی چند از رزمندگان شهر هفت‌شجاعان به مناسبت هفته دفاع مقدس از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، "هفت شجاعان" خاطرات تنی چند از رزمندگان شهر هفت‌شجاعان به کوشش عزت‌الله صدیقی و محمدرضا سمیع با حیطه موضوعی خاطرات هشت ساله دفاع مقدس با حمایت حوزه هنری چهار محال و بختیاری و تدوین ادبیات و هنر مقاومت منتشر شده است.

محمدرضا سمیع در رابطه با چگونگی جمع‌آوری کتاب اظهار کرد: این کتاب با همکاری عزت‌الله صدیقی گردآوری شده است. پس از اینکه تمام مصاحبه‌ها را به نوشتار تبدیل کردیم در تنظیم نهایی برخی از خاطرات را که تکرار مکررات بود و ضرورتی برای نقل آنها احساس نمی‌شد حذف کردیم.

وی درباره زبان نوشتار کتاب گفت: نوع نوشتار عبارات به گونه‌ای نیست که گفته یا نقل شده اما ساختار جملات چندان تغییر نکرده‌است، گاهی جملات به زبان محاوره نزدیک می‌شود و گاهی از ادبیات روزنامه‌ای پیروی می‌کند. ولی تعمداً سعی چندانی برای تغییر زبان یا تبدیل آن به زبان روایی و کلاسیک نشده است.

سمیع درباره ترتیب‌بندی مطالب کتاب خاطرنشان کرد: پس از مقدمه در اولین فصل کتاب، شهر هفت شجاعان را معرفی کرده‌ام تا هم منظور گردآورنده برآورده شود و هم خواننده اطلاعات لازم را از این شهر به دست آورد.

کتاب "هفت شجاعان" خاطرات چند نفر از رزمندگان شهر هفت شجاعان در 136 صفحه با شمارگان 2 هزار و 500 نسخه از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

***
روایت جدیدی از خاطرات رزمندگان در "هفت شجاعان"

«کویر پرستاره» عنوان مستند داستانی زندگی شهدای شهرستان سبزوار از سوی انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، «کویر پرستاره» عنوان مستند داستانی 42شهیددانشجوی شهرستان سبزوار از توابع استان خراسان است که باحیطه موضوعی سرگذشت زندگی این شهیدان در جنگ ایران و عراق طی سالهای 1359 تا1367 باحمایت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و حوزه هنری این استان به مناسبت هفته دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

دراین کتاب علاوه بر اسامی و سرگذشت هر یک از شهیدان،عکس هایشان به همراه مشخصات کامل و تاریخ و محل شهادت آنان نیز درپایان کتاب ضمیمه شده است.
رضا مختاری تدوین کننده و گردآورنده کتاب در بخشی از متن درابتدای آن آورده است:«خواستم درباره شهدای دانشجوی سبزوار کتابی نوشته شودکه خوراک فکری همه اعصار باشد،خداکمک کرد تا متنی از وصیت نامه شهید سیدحسین غفوری را تقدیم نمایم که قیمت همه تاریخ است و صالح است برای همه عصرها و تمام نسل‌ها."

کتاب «کویر پرستاره» در231صفحه بابیش از 40مستندداستانی زندگی شهدای دانشجوی سبزوار به قیمت 3هزار و900تومان و 2هزار و500 شمارگان توسط انتشارات سوره مهر منتشرشده است.

شنبه 11 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط