loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اشعار منتشرنشده قیصر

نویسندگان مرتبط : قیصر امین پور

یادنامه قیصر امین‌پور شامل یادداشت‌های روزانه و اشعار منتشرنشده این شاعر همزمان با پنجاهمین سالگرد تولد و دومین سالگرد درگذشت وی منتشر می‌شود.

«حمیدرضا توکلی»، از شاگردان قیصر امین‌پور و گردآورنده این مجموعه، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، در ارتباط با این اثر گفت: یادنامه مرحوم قیصر امین‌پور به مناسبت پنجاهمین سال تولد این شاعر و به کوشش «زیبا اشراقی» ـ همسر وی ـ تهیه شده است. این یادنامه پیش از این قرار بود که در زمان حیات امین‌پور تهیه و تدوین شود که میسر نشد و لذا پس از درگذشت او بخش‌هایی از آن کاسته شده است.

وی ادامه داد: در این یادنامه گزیده‌ای از اشعار و متون آفرینشی و تحقیقی قیصر امین‌پور به انتخاب همسر وی گنجانده شده است که در کنار آن دستخط‌‌ها و یادداشت‌های روزانه و منتشر نشده و نیز برخی از اشعار منتشر نشده وی نیز قرار گرفته‌اند.

به گفته توکلی ارائه فهرستی از تمامی یادداشت‌های منتشر شده درباره قیصر امین‌پور و نیز منتخبی از نقدها و بررسی‌های انجام گرفته بر روی این متون در این یادنامه منتشر خواهد شد. علاوه بر این مجموعه یادداشت‌هایی از سی نویسنده و محقق از جمله «مسعود جعفری»، «مسعود اولیا» و «شهرام رجب‌زاده» در قالب متون تحقیقی و خاطره‌های منتشر نشده پیرامون قیصر امین‌پور در این مجموعه منتشر خواهد شد.

وی همچنین گفت: بخش قابل توجهی از این کتاب هم‌اکنون در مرحله حروفچینی قرار دارد و بخش‌هایی از آن نیز در دست تدوین است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال جاری این کتاب را توسط انتشارات مروارید منتشر کنیم.

قیصر امین‌پور متولد سال 1338 در دزفول است. تنفس صبح، در کوچه آفتاب، مثل چشمه، مثل رود، ظهر روز دهم، آینه‏ های ناگهان، گل‏ها همه آفتابگردانند، بی بال پریدن، طوفان در پرانتز، به قول پرستو «مجموعه شعر نوجوان» و سنت و نوآوری در شعر معاصر از آثار منتشر شده توسط وی به شمار می‌آید. امین‌پور در هشتم آبان ماه سال 1386در تهران درگذشت.

سه‌شنبه 14 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط