loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدیدچاپ دو کتاب بایرامی

نویسندگان مرتبط : محمدرضا بایرامی

دو کتاب "سایه ملخ" و "کوه مرا صدا زد" از نوشته‌های محمدرضا بایرامی تجدید چاپ می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، به زودی چاپ سوم کتاب "سایه ملخ" در 248 صفحه، قطع پالتویی و در 2500 نسخه منتشر می‌شود. چاپ جدید این کتاب با ویرایش، گرافیک و قطع جدید توسط انتشارات سوره مهر ارائه خواهد شد.

سایه ملخ " که نگاهی متفاوت به جنگ، سنت‌ها و زندگی روستایی دارد و تولید واحد کودک و نوجوان مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری است، برای سومین بار در دست انتشار قرار دارد.

داستان از آنجا شروع می‌شود که صابر یا " من راوی" به شناساندن فضا، حال و هوای داستان و معرفی شخصیت‌های داستانی می‌پردازد. تقریبا‌ً از همان ابتدای داستان مشکل اصلی خانواده یعنی عمل چشمان کمسوی پدر خانواده مطرح می‌شود.

داستان در فصل تابستان رخ می‌دهد؛ زمانی که مدرسه‌ها تعطیل هستند و صابر در کنار خانواده در تلاش و تکاپو ظاهر می‌شود.خانواده صابر در تلاش‌اند هر چه زودتر گوسفندان را پروار کنند و با فروش آن موجبات عمل جراحی چشمان پدر را فراهم کنند و پدر از این مسئله کمی عصبانی است و خود را سرزنش می‌کند. داستان به خوبی پیش می‌رود تا اینکه ملخها به مزرعه حمله می‌کنند. ورود ملخها به روستا، باعث می‌شود سایه مرگ، نیستی و نابودی بر فضای روستا مستولی شود.

فضای نابودی با سایه سیاه هجوم عراقی ها به روستا هماهنگ می‌شود. پیوند حمله عراقی‌ها به روستا و حمله ملخها باعث نابودی و نیستی همه چیز می‌شود. صابر و حاتم در پی تلاشند که از این مهلکه جان سالم به در برده و سرانجام به روستا و پدر کمک کنند که بینایی‌اش را به دست آورد سرانجام پس از بهتر شدن وضع و پایان جنگ، مردان روستا با بخشیدن گوسفندانی چندی به صابر و خانواده در سپاس به فعالیتهای او به اوضاع رنگ بهتری می‌بخشد.

این کتاب در جشنواره‌های مختلفی مانند جشنواره‌های ادبی هنری روستایی و کتاب سال شهید غنی‌پور جوایزی را کسب کرده است.

"کوه مرا صدا زد" به چاپ ششم رسید

همچنین کتاب "کوه مرا صدا زد" محمدرضا بایرامی به دلیل استقبال خوانندگان به چاپ ششم رسیده است.

این‌کتاب از مجموعه کتابهای طلایی سوره مهر است که توانسته جوایزی را در داخل و خارج کشور به خود اختصاص دهد. از جمله این جوایز می‌توان به جایزه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان، مجله سوره نوجوان و ... در داخل و جایزه‌ ‌خرس طلایی استان "برن" و کتاب سال سوییس (جایزه مار عینکی آبی) اشاره کرد .

"کوه مرا صدا زد" توسط یوتا هیمل رایش به زبان آلمانی ترجمه شده و ترجمه او مورد توجه منتقدان و مطبوعات آلمانی زبان نیز قرار گرفته و جایزه‌ای از محافل ادبی سوییس را نیز برای مترجم به همراه داشته است.

این کتاب همچنین توسط محمدرضا قانون پرور به زبان انگلیسی ترجمه و در آمریکا منتشر و توزیع شده است .

چاپ اول کتاب در سال 1371 بوده است و در حال حاضر چاپ ششم در 118 صفحه، قطع وزیری در 2500 نسخه توسط سوره مهر منتشر می‌شود.

گفتنی است غالب آثار این نویسنده ادبیات پایداری در فروشگاه دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

چهارشنبه 15 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط