loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شماره چهارم نشریه خمپاره

شماره پاییزی خم‌پاره؛ اولین و تنها نشریه طنز هنر و ادب پایداری همزمان با هفته دفاع مقدّس منتشر شد.

شماره چهارم نشریه "خمپاره" همزمان با هفته دفاع مقدس در صفحاتی با عناوین: ترکش اول، دیده بان، سنگر، معبر، پورتال جامع سینمای جنگ، و اما فلسطین، گرای 360 درجه و خشاب کتاب منتشر شده است.

آثاری از عباس احمدی، محمد رضا اکبری، محمدحسین جعفریان، سید مسعود شجاعی طباطبائی، اکبر صحرایی و امید مهدی‌نژاد و گفتارهایی از حسن ابراهیم­زاده و مرتضی مصطفوی از بخش‌های مختلف خم‌پاره چهارم می‌باشند.

در این شماره خم‌پاره خاطراتی از رزمندگان دفاع مقدس، معرفی کتاب «آنا هنوز هم می‌خندد»، کاریکاتورهایی از کارلوس لاتوف، داستان‌ «ماسک شمیمیایی مش رجب» نوشته‌ی اکبر صحرایی، شعر «عاشقانه‌های یک کلمن» اثر محمدحسین جعفریان و خاطرات شیرین سید مسعود شجاعی طباطبایی از عملیات نصر 7 آورده شده است.

در بخش سنگر و در گفت‌و‌گو با حسن ابراهیم زاده، دبیر تحریریه ماهنامه امتداد و نویسنده عرصه دفاع مقدس آمده است: «اگر جامعه ما به سمت طنز به معنای واقعی رفته بود شاید خیلی از اتفاقات سیاسی و اجتماعی را هم به صورت دقیقتر و مودبانه‌تر وارد آن می‌شدیم. ولی ما طنز را با مقوله‌های دیگر اشتباه گرفتیم. ما به شدت به طنز نیاز داریم ولی آن چیزی که در ادبیات جامعه تعبیر به طنز می‌شود، طنز نیست. ما در ادبیات پایداری و دفاع مقدس به صورت جدی وارد طنز نشده‌ایم. البته در حوزه سینما و نمایش تولیدات طنز داریم. اما در همان هم نکته‌ها و حرفهایی است که باید بیان شود.»

گفتنی است نشریه خم‌پاره در قطع جیبی، در یک صد صفحه ویژه هفته دفاع مقدس، با شمارگان 30هزار نسخه و با قیمت 400 تومان توسط واحد طنز مرکز علمی فرهنگی شهید آوینی قزوین به چاپ رسیده است.

نیاز به یادآوری است که شماره سوم این نشریه نیز تیر‌ماه سال جاری با شمارگان 25هزار نسخه و با آثاری از سعید تاجیک، جواد چناری، سید مسعود شجاعی طباطبائی، اکبر صحرایی، علی کاظم‌لو، کارلوس لاتوف، امید مهدی‌نژاد، حامد تاملی، و محمد رضا اکبری منتشر شده بود.

نشریه خمپاره در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب توزیع می شود.

پنجشنبه 16 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط