loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ تحلیلی رمان جنگ

«محمدجواد جزینی»، نویسنده، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایکنا درباره این اثر اظهار کرد: «تاریخ تحلیلی رمان جنگ» اثری است پژوهشی در ارتباط با رمان‌های نوشته شده با موضوع ادبیات دفاع مقدس که تمامی رمان‌های منتشرشده در این حوزه را از سال‌های 1359 تا 1385 مورد برررسی قرار داده است. تألیف این کتاب در حال حاضر به پایان رسیده و برای انتشار در اختیار مؤسسه انتشارات امیرکبیر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این کتاب در مقام یک تحقیق درباره ادبیات پایداری از منظر تاریخی، تحلیلی و نیز مقایسه‌های آماری به بررسی آثار تولیدشده پیرامون ادبیات پایداری می‌پردازد.

به گفته جزینی در این تحقیق حدود 100 اثر بلند داستانی در قالب رمان مورد بررسی قرار گرفته است و با وجود اینکه بسیاری از این آثار در زمره داستان بلند و نه رمان قرار می‌گرفتند، تصمیم بر آن گرفتم که به شناسنامه آثار قناعت کرده و به قضاوت ساختار داستان از منظر رمان و یا داستان بلند نپردازم، بلکه تنها به بررسی ساختار و شرایط شکل‌گیری این داستان‌ها توجه شده است.

محمدجواد جزینی متولد سال 1344 است. جزینی طراح استاندارد مهارتی داستان‌نویسی و مدیر نخستین هنرستان داستان‌نویسی ایران بوده است. از جمله آثار محمدجواد جزینی که به طور عمده در زمینه دفاع ‌مقدس است، می‌توان به «ای‍ل‌ ب‍ی‌س‍وار»، «خ‍داح‍اف‍ظ ق‍ه‍رم‍ان»‌، «تابستان پرماجرا» و مجموعه داستان «آب، باد آتش» اشاره کرد

سه‌شنبه 21 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط