loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار کتابی برای "ادبیات انقلاب اسلامی"

نویسندگان مرتبط : صابر امامی

کتابهای "ادبیات معاصر" و "ادبیات انقلاب اسلامی" تالیف صابر امامی جایگزین دروس قدیمی رشته‌های دانشگاهی کشور خواهد شد.

صابر امامی شاعر و پژوهشگر حوزه ادبیات در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: کتاب "ادبیات معاصر" تاریخ ادبیات ایران را از دوره مشروطه تا دوره معاصر را دربرمی‌گیرد. در این کتاب زمینه‌های تحولات ادبی از جمله خیزش جنبش نیمایی با ارائه نمونه‌هایی توضیح داده شده است.

وی افزود: کار تالیف این کتاب رو به اتمام است و با توجه به یکی از مفاد قراردادی که با ناشر آن (سمت) دارم فاصله کمی (یکی دو ماه دیگر) تا موعد تحویلش به این ناشر باقی مانده و بعد از آن کتاب به چاپ خواهد رسید.

امامی درباره دیگر کتابش در این زمینه هم گفت: کتاب "ادبیات انقلاب اسلامی" را هم قرار است انتشارات سمت با همکاری پژوهشگاه زبان و ادبیات فارسی داشنگاه تربیت مدرس، منتشر کند که تالیف این کتاب هم رو به اتمام است.

این پژوهشگر ادبی تاکید کرد: در این کتاب هم زمینه‌های پیدایش انقلاب اسلامی و تحولات ادبی بعد از آن تا اوایل دهه 80 بررسی شده است.

وی ادامه داد: کتابهای "ادبیات معاصر" و "ادبیات انقلاب اسلامی" با هدف تدریس به عنوان دو درس عمومی 2 واحدی به دانشجویان همه رشته‌ها در دانشگاههای کشور تالیف شده و پس از چاپ، وزارت علوم در این باره که این کتابها باید جایگزین چه جزوات یا کتابهایی شود و نیز اینکه از چه ترم تحصیلی در دانشگاهها تدریس شوند تصمیم خواهد گرفت.

«پرندگان اساطیر» از این نویسنده، شاعر و منتقد ادبی در فروشگاه های دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 26 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط