loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

استاد مطهری در کلام رهبر معظم انقلاب

نویسندگان مرتبط : سید علی خامنه ای | مرتضی مطهری

کتاب «استاد در کلام رهبری» نوشته مجتبی پیرهادی از سوی انتشارات صدرا منتشر شد.

کتاب استاد در کلام رهبری مجموعه ای از گفته ها و خاطرات مقام معظم رهبری درباره استاد شهید مطهری است.

در آغاز این کتاب، دیباچه ای گشوده شده و کلام امام راحل(ره) را در وصف استاد شهید مطهری نگاشته شده است.

بخش اول این کتاب شخصیت استاد نام دارد و دراز آن نقش بی نظیر مطهری در باروری اندیشه اسلامی، شریعتی؛ مرید فکری و علمی مطهری،‌ پایه گذاری تفکر ناب اسلامی به عنوان مبنای نظام اجتماعی، شهید مطهری؛ معلمی دلسوز، تفکرات شهید مطهری؛ عمیق تر از همه، نیاز جامعه امروز به اندیشه های شهید مطهری، وحدت در پرتو خورشید، بیانات رهبر در دیدار با مجریان همایش جهانی حکمت مطهر و مطهری؛ متفکر ژرف اندیش سخن به میان آمده است.

آثار استاد بخش دوم این کتاب است. برتری فراورده فکری مطهری، لزوم کار موضوعی بر روی آثار استاد، اندیشه مطهری؛ فکر صاعد انقلاب و ضرورت استفاده از آثار استاد در دروس حوزه از جمله موضوعات مورد بحث در بخش است.

بخش چهارم و پنجم این کتاب به مصاحبه ها و گزیده بیانات پرداخته است.

در گزیده ای از بخش دوم ذیل عنوان«هنر مطهری، یافتن موضوعهای نو و نشان دهنده راه» آمده است:«اقدام بعدی این ماست که خاستگاه فکری ـ که درموضوعات متنوعی در نوشته ها و گفتارهای شهید مطهری مشاهده می شود ـ به عنوان نقطه شروع به حساب آوردیم و متفکران ما درباره آنها به خوبی بیندیشند، زیرا سخنان این شهید حاوی معارف ومسائل بسیار ارزنده ای است که می تواند نقطه شروع خوبی در مسیر تفکر واندیشه باشد.»

کتاب استاد در کلام رهبری نوشته مجتبی پیرهادی در 172 صفحه و با شمارگان 2000 نسخه از سوی انتشارات صدرا منتشر شده است.

سه‌شنبه 28 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط