loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر کلام جدید؛ پاسخ به شبهات دینی عصر مدرن

نگارش کتاب «درآمدی بر کلام جدید» توسط محمد محمد رضایی پایان یافت.این اثر به شبهات دینی موجود در عصر جدید که ناشی از پیشرفت علوم تجربی و انسانی است، پاسخ می‌گوید و شامل مهم‌ترین مباحث فلسفه دین است.

محمد محمدرضایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)،‌ این اثر را در حوزه آثار کلامی معرفی کرد و اظهار داشت: آثار این حوزه به تبیین آموزه‌های دین و به دفع شبهاتی می‌پردازند که به مسایل اساسی دین وارد شده‌‌اند.

استاد دانشگاه تهران، با بیان این که «کلام، علمی است که با دلایل عقلی به تبیین مباحث دینی می‌پردازد» افزود: علم کلام، در حوزه الهیات فلسفی می‌گنجد و تفاوت نوع قدیم و جدید آن این است که کلام جدید شبهاتی را پاسخ می‌گوید که با پیشرفت علوم تجربی و انسانی و شکل‌گیری مباحث متنوع در عرصه اندیشه در اذهان افراد مطرح شده‌اند.

نویسنده «خاستگاه نواندیشی دینی» ادامه داد: مباحثی که در کتاب «درآمدی بر کلام جدید» مطرح شده‌اند، اهم مباحث فلسفه دین را تشکیل می‌دهند، نظیر عقل و دین، براهین اثبات وجود خدا، هرمنوتیک زبان دین، تجربه دینی و مباحث اخلاقی.

محمدرضایی درباره مباحث تجربه دینی این اثر گفت: بحث تجربه دینی ابتدا توسط فیلسوفان غربی مطرح شد و در ایران نیز بسط یافت که مواضع آنان در این کتاب بدون موضع‌گیری و تبلیغ جریان خاصی با شیوه عقلی بررسی و پاسخ داده شده است.

نویسنده کتاب «الهیات فلسفی» ادامه داد: این اثر دارای متنی روان است و مباحث مطرح شده در آن به‌ویژه برای نسل جوان مفید خواهد بود و توسط نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها منتشر می‌شود و من پس از انتشار آن آماده دریافت هرگونه نقدی از سوی مخاطبان و متخصصانم.

محمدرضایی که به همراه آیت‌الله سبحانی نگارش کتاب‌های «اندیشه اسلامی (1) و (2)» ویژه تدریس در دانشگاه‌ها را بر عهده داشته است،افزود: در کتاب «اندیشه اسلامی (2)» مباحثی نظیر یهودیت، مسیحیت، کتاب مقدس و همچنین مباحث جدید نظیر لیبرالیسم، سکولاریسم و حکومت دینی با زبانی ساده و مناسب جوانان مطرح شده‌اند و از همین رسانه اعلام می‌کنم که آماده دریافت نقد کارشناسان و مخاطبان درباره این دو کتاب هستم.

چهارشنبه 29 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط