loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار اسرار و حقایق عرفانی حج از نگاه آیت‌الله جوادی آملی

نویسندگان مرتبط : عبدالله جوادی آملی | مرتضی جوادی آملی

همزمان با فرارسیدن موسم حج بیت‌الله‌احرام، مجموعه دیدگاه‌های عرفان‌شناسی آیت‌الله جوادی آملی در راهنمایی زائران این سفر معنوی در قالب کتابی با عنوان «جرعه‌ای از صهبای حج» از سوی انتشارات اسراء منتشر خواهد شد.

با توجه به آغاز ماه ذیقعده و فصل هجرت به مکه، مجموعه مباحث عرفانی و عرفان‌شناسی حج در راهنمایی زائرانی که ـ به ویژه برای نخستین‌بار به این سفر انسان‌ساز می‌پردازند ـ از سوی انتشارات اسراء منتشر می‌شود.

این اثر علاوه بر سخنرانی‌های آیت‌الله جوادی آملی در مراحل و جایگاه‌های گوناگون سفر حج، دربردارنده مجموعه دست‌نوشته‌ها و درس‌های این اندیشمند اسلامی درباره اعمال، اسرار، حقایق و حکمت‌های این سفر عرفانی است.

این اثر در چهار بخش کلی تنظیم شده است که از آن میان می‌توان بخش‌های «ابعاد حج» و «میقات» را با موضوعاتی نظیر حج در قرآن و سنت، جایگاه حج در اسلام، روح حج، چهره سیاسی حج، مکه، مدینه، کعبه، خصوصیات قبله، نشان قبله، حجرالاسود، مقام ابراهیم، عرفات، مشعر و ... را نام برد.

پیش‌بینی می‌شود نخستین چاپ کتاب «جرعه‌ای از صهبای حج» با تحقیق و تنظیم حجت‌الاسلام حسن واعظی، اوایل هفته آتی در شمارگان 3000 نسخه، 340 صفحه و قطع وزیری در اختیار علاقه‌مندان و زائران این سفر معنوی قرار گیرد.

خبر دیگر اینکه، ترجمه فارسی کتاب «الوحی و النبوة» اثر این اندیشمند با عنوان «وحی و نبوت» با تحقیق و تنظیم حجت الاسلام مرتضی واعظ جوادی، از سوی انتشارات اسراء منتشر شد.

کتاب «الوحی و النبوة» به عنوان مقدمه‌ای بر کتاب «موسوعة کلمات الرسول الاعظم صلی الله علیه وآله» علاوه بر تبیین مبانی نبوت و رسالت، پاسخگوی شبهات وحی و نبوت است.

از آنجا که این کتاب به زبان عربی نگاشته شده بود و تنها مخاطبان عرب‌زبان می‌توانستند از آن بهره گیرند، ترجمه این کتاب توسط حجت اسلام والمسلمین مرتضی جوادی، با اشراف و تصحیح کامل مؤلف انجام شد تا پارسی‌زبانان نیز امکان استفاده از آن را پیدا کنند.

این کتاب که برای مخاطبان حوزوی و دانشگاهی به نگارش درآمده، با نگرش فلسفی، عرفانی و قرآنی به موضوع وحی، قرآن کریم و نبوت پرداخته است و به پرسش‌ها و شبهه‌های مخالفان جواب می‌دهد.

چاپ اول کتاب «وحی و نبوت» از سوی مرکز تحقیقاتی ـ فرهنگی اسراء در 36 فصل، یک خاتمه و 331 صفحه روانه بازار نشر شده است.

پیش از این، از استاد جوادی آملی کتاب «صهبای حج» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل دسترسی است.

پنجشنبه 30 مهر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط