loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتابی در مورد عقاید وهابیت

استاد بهرام‌پور مفسر قرآن کریم گفت: کتاب «حق با کیست» در رد عقاید ضاله وهابیت به زودی وارد بازار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، ابوالفضل بهرام‌پور شامگاه چهارشنبه در نشست عمومی خانواده و نماز در قرآن و در جمع کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار داشت: هدف‌هایی که انسان در زندگی دنبال می‌کند، دو گونه هستند، هدف‌های کوچک و هدف‌های بزرگ که اهداف کوچک زودرس و اهداف بزرگ غالبا دیررس هستند.
وی افزود: معقول نیست، وقتی انسان می‌بیند، مشغول شدن به هدف‌‌های کوچک او را از رسیدن به اهداف بزرگ باز می‌دارد، مشغول اهداف کوچک بشود.
بهرام‌پور تصریح کرد: اگر مشغول شدن به اهداف جزئی مانع رسیدن ما به اهداف بزرگ می‌شود، باید اهداف کوچک را فدا کنیم و این کار را هر انسان عاقلی انجام می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: قران می‌خواهد، این را بگوید که کل این دنیا هدف کوچک است و در برابر آن هدف بزرگ، انسان نباید خودش را ارزان بفروشد و همه وقت و ابتکارش را بگذارد، در دنیا، نماز ، دعا و عمل نیک ناگاه فرصتش تمام می‌شود و مرگ انسان فرا می‌رسد.
مفسر قران کریم در ادامه اظهار داشت: انسان نباید در مسجد و در قبرستان صحبت از دنیا بکند، این مکان‌ها جاهایی هستند که باید در آن به فکر توشه و آخرت باشیم، در مجلس ترحیم و تشییع جنازه هم نباید درباره دنیا صحبت کنیم.
وی افزود: در نماز نباید به فکر دنیا باشیم، ما می‌خواهیم پنج دقیقه وقت بگذاریم و نماز بخوانیم، قبل از شروع نماز حواس خود را جمع کرده و تمرکز کنیم و همه چیز را به فراموشی بسپاریم.
استاد بهرام‌پور در باره اینکه چه کنیم که نمازی با حضور بخوانیم، گفت: یک راه این است که توجه به معانی جمله‌هایی که در نماز می‌خوانیم، داشته باشیم.
وی تصریح کرد: قدم اول در راه سلوک و عرفان ترمیم نماز است، اگر کسی نماز نمی‌خواند حتی اگر مسجد ساخته باشد از او پذیرفته نیست، زیرا اول از نماز می‌پرسند.
استاد بهرام‌پور افزود: در اوضاع کنونی اگر ما مطالعه و آگاهی نداشته باشیم، اعتقادات ما به راحتی دچار تزلزل می‌شود و در ما شک و تردید رسوخ می‌کند، چندی پیش مطلع شدم که در شهرهای مرکزی ایران وهابی‌ها فعال شده و جوانان ناآگاه به دین را به کار گرفتند و در راستای اهداف خودشان در مساجد بحث می‌کردند که این حرکت پیگیری شد.
وی خاطرنشان کرد: کتابی به عنوان « حق باکیست » حاوی مطالبی است که چهار نفر از علمای اهل سنت و سه نفر وهابی به مناظره پرداختند و این کتاب در حال چاپ است که به زودی به بازار می‌آید، با استفاده از این کتاب و مطالعه و آگاهی در دین، باید اعتقادات را محکم کنیم، تا با هر شبهه و سخنی دچار شک و تردید نشویم.

گفتنی است محصولات زیر در زمینه معرفی و نقد وهابیت در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
سلفیه بدعت یا مذهب: نقدی بر مبانی وهابیت
آئین وهابیت
وهابیت لوح فشرده
چالشهای فکری سیاسی وهابیت
وهابیت بر سر دوراهی
وهابیت مبانی فکری و کارنامه عملی

شنبه 9 آبان 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط