loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گلعلی بابایی، "تاریخچه گردان حبیب" را می‌نویسد

نویسندگان مرتبط : گلعلی بابایی

گلعلی بابایی، در صد و هشتاد و هفتمین مراسم شب خاطره، از آغاز تدوین کتاب "تاریخچه گردان حبیب" خبر داد و گفت: این اثر از چگونگی تشکیل این گردان آغاز می‌شود و تا عملیات‌های غدیر و مرصاد ادامه پیدا می‌کند.\
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یکصد و هشتاد و هفتمین مراسم شب خاطره، عصر روز پنج‌شنبه(هفتم آبان ماه) به همت هیات رزمندگان گردان‌های حبیب و ابوذر لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص)، در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

سردار حسن محقق، فرمانده گردان حبیب ابن مظاهر، در این نشست، خاطراتی از دوران دفاع‌مقدس بازگو کرد و گفت: تدوین خاطرات جنگ تحمیلی، یکی از ضروری‌ترین فعالیت‌ها برای حفظ دستاوردهای دفاع مقدس است.

وی همه رزمندگان لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) را برای جمع‌آوری خاطرات و عکس‌های دوران دفاع‌مقدس، دعوت به همکاری کرد.

سپس گلعلی بابایی، نویسنده جنگ، از آغاز تدوین کتاب "تاریخچه گردان حبیب" خبر داد و درباره گردآوری کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمد رسول‌الله(ص) گفت: کتاب‌های "همپای صاعقه" و "ضربت متقابل"، با حمایت و همکاری سردار محمد کوثری و حسین بهزاد تدوین و مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفتند. ایشان بر نگارش تاریخچه یگان‌های دیگر نیز تاکید کردند.

وی ادامه داد: تدوین تاریخچه گردان حبیب، با دستور سردار حسن محقق آغاز شد. اما جمع‌آوری مطالب مرتبط با این گردان، با توجه به حضور آن از آغاز تشکیل تیپ محمد رسول‌الله(ص) دشوار است.

این نویسنده دفاع‌مقدس، مقطع بین عملیات‌های مسلم ابن عقیل تا والفجر4 را به عنوان نقطه کور تاریخچه گردان حبیب معرفی و تاکید کرد: این گردان، از عملیات فتح‌المبین در جبهه‌ها حضور داشته و به همین دلیل، به همکاری رزمندگان حاضر در گردان حبیب نیازمندیم.

نویسنده کتاب "همپای صاعقه" خاطرنشان کرد: کتاب تاریخچه گردان حبیب، از چگونگی تشکیل آن آغاز می‌شود و تا عملیات‌های غدیر و مرصاد ادامه پیدا می‌کند.

در ادامه صد و هشتاد و هفتمین مراسم شب خاطره، "حجت الاسلام مهدی تائب"، "جلال فخرا"، "جعفر درونه"، "هاشم مصاحب" و "حجت الاسلام وافی"، خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی بازگو کردند.

از این نویسنده ادبیات پایداری کتابهای «ققنوس فاتح» و «همپای صاعقه» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

یکشنبه 10 آبان 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط