loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پنج کتاب از سوی دفتر نشر معارف تجدیدچاپ شدند

«فرهنگ و تمدن اسلامی»، «تاریخ تحلیلی صدر اسلام»، «اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم»، «تفسیر موضوعی نهج البلاغه» و «تفسیر موضوعی قرآن کریم»(نوشته جمعی از نویسندگان) از سوی دفتر نشر معارف تجدید چاپ شدند.

1*« فرهنگ و تمدن اسلامی»
«فرهنگ و تمدن اسلامی» دکتر علی‌اکبر ولایتی از سوی دفتر نشر معارف تجدید چاپ شد.
این کتاب دارای یک مقدمه یازده بخش اصلی است. زمینه‌های شکل گیری تمدن اسلامی، شکوفایی علوم در تمدن اسلامی، سازمانهای اداری و اجتماعی تمدن اسلامی، هنر در تمدن اسلامی، تأثیر تمدن اسلامی در تمدن غربی، علل بیرونی و درونی رکود تمدن اسلامی، خیزش؛ اقتدار مجدد جهان اسلام، علل متأخر رکود فرهنگ و تمدن اسلامی، و بیداری اسلامی عناوین بخش‌های مختلف این کتاب هستند.
چاپ هشتم این کتاب در 296 صفحه، تیراژ 5000 نسخه و با قیمت 21000 ریال در قطع وزیری منتشر شد.

2*«تاریخ تحلیلی صدر اسلام»
«تاریخ تحلیلی صدر اسلام» نوشته دکتر محمد نصیری رضی، عضو هئیت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم، از سوی دفتر نشر معارف به چاپ پنجاه و دوم رسید. این گزیده‏ای است از حوادث و وقایع «تاریخ اسلام» است که با ساختار و سبک تعلیمی برای تدریس در دانشگاه‏ها نگارش یافته است.
مؤلف در مقدمه، گزارشی از محتوای کتاب و کیفیت تحقیق و تدوین و شیوه تحلیل آن ارائه نموده است. فصل اول کتاب به مباحث مقدماتی تاریخ به طور عام و تاریخ‏نگاری اسلامی به طور ویژه اختصاص یافته است. در فصل دوم با اشاره به وضعیت دو تمدن بزرگ آن زمان(ایران و روم) به اوضاع جغرافیائی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی «جزیرة العرب» پرداخته شده است. فصل سوم، زندگی «حضرت محمد(ص)» از تولد تا رحلت است. فصل چهارم به تحلیل جریان «سقیفه» و شکل‏گیری خلافت ابوبکر، ماجرای «فدک»، خلافت عمر و عثمان می‏پردازد. در فصل پنجم زندگانی «امام علی بن ابی‏طالب»(ع) در دوران بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) تا شهادت مورد تحلیل قرار گرفته است. در فصل ششم و هفتم، زندگی سیاسی و اجتماعی و علمی «ائمه»(ع) در دوران «امویان» و «عباسیان» تا پایان «غیبت صغرا» آمده است.
گفتنی است چاپ اول این کتاب در سال 1378 از سوی دبیرخانه کتاب سال حوزه علمیه قم رتبه اول را کسب کرد.

3*«اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم»
چاپ پانزدهم و شانزدهم کتاب «اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم» نوشته حجت‌الاسلام محمد داوودی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، روانه بازار کتاب شد.
کتاب «اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم» در 5 فصل بعد از کلیات و مبانی اخلاق اسلامی، بعضی از مهمترین فضایل اخلاقی و راههای وصول به آن و شماری از رذایل اخلاقی و راه‌های اجتناب از آنها را بیان نموده است که محور مباحث کتاب، آموزه‌های قرآنی و روایی است.
چاپ پانزدهم و شانزدهم «اخلاق اسلامی، مبانی و مفاهیم» در 232 صفحه، قیمت 19000 ریال و تیراژ 50000 نسخه در قطع وزیری از سشد.

4*«تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه»
«تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه» نوشتة مصطفی دلشاد تهرانی، به چاپ بیست دوم و بیست سوم می رسد.
کتاب «تفسیر موضوعی نهج‌البلاغه» نوشته محقق نام آشنایی حوزه نهج‌البلاغه پژوهی است که در 2 بخش به نگارش درآمده است: بخش اول به عصر گردآوری، زندگی سید رضی، ساختار سیاسی نهج البلاغه، جاذبه های نهج البلاغه و... می پردازد و بخش دوم در قالب 6 فصل به معارف نهج البلاغه اختصاص دارد. خداشناسی و اثرات آن بر زندگی انسان، فلسفه وحی و هدف از بعثت انبیاء، مفهوم سیاست، اهداف حکومت، نقش مردم در حکومت، رابطه زمامداران و مردم، شروط زمامداری و سلوک زمامداران، جایگاه حقوق، اقسام حقوق و ثمرات پایبندی به حقوق دیگران، کمالات انسانی از دیدگاه نهج البلاغه عناوین فصلهای این بخش هستند.
«تفسیر موضوعی نهج البلاغه» در 208 صفحه، قیمت 17000 ریال و تیراژ 20000 نسخه در قطع وزیری تجدیدچاپ شد.

5* «تفسیر موضوعی قرآن کریم»(نوشته جمعی از نویسندگان)
چاپ بیست و سوم و بیست و چهارم «تفسیر موضوعی قرآن کریم»، نوشته جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، منتشر شد. این کتاب که با ساختار و سبک تعلیمی برای تدریس در دانشگاه‏ها نگارش یافته است، در دو بخش تنظیم و تدوین شده است.
بخش نخست این اثر به مباحث مقدماتی تفسیر اختصاص دارد و بخش دوم نیز طی نه فصل به تفسیری از معارف قران پرداخته است که خدا در قرآن، جهان های دیگر، اهداف آفرینش، قرآن و علم، قرآن و بهداشت روان، سنت های الهی، ازدواج، روابط خانوادگی(آیین همسرداری) و روابط اجتماعی(آیین مهرورزی) عناوین این بخش هستند.
«تفسیر موضوعی قرآن کریم» در 312 صفحه، قیمت 25000 ریال و تیراژ 20000 نسخه در قطع وزیری تجدیدچاپ شد.

برای تهیه این کتابها می‌توانید از طریق سایت پاتوق کتاب یا فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

سه‌شنبه 12 آبان 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط