loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تدوین جلد سوم روزشمار تاریخ

نویسندگان مرتبط : هدایت الله بهبودی

هدایت‌الله بهبودی پس از تدوین جلد دوم "روز شمار تاریخ معاصر ایران"، مربوط به سال 1301، به تدوین روزشمار سال 1302 در قالب جلد سوم این مجموعه کرده اقدام است. این اثر برای بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب منتشر خواهد شد.

بهبودی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از اتمام تدوین وتالیف جلد سوم مجموعه "روزشمار تاریخ معاصر ایران" خبر داد و اظهار داشت: موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی در صدد است اسناد منتشر نشده کاخ مرمر طی سال‌های 1300 تا 1320، مربوط به دربار رضاخان را در قالب مجموعه "روزشمار تاریخ معاصر ایران" منتشر کند.

نویسنده کتاب "تبریز در انقلاب" درباره تعداد اسناد به کار رفته در این اثر خاطر نشان کرد: در جلد سوم مجموعه "روزشمار تاریخ معاصر ایران" علاوه بر 12 هزار سند مربوط به کاخ مرمر، منابع دیگری چون روزنامه‌های آن دوره، کتاب‌ها و اسناد موجود در وزارت خارجه، سازمان اسناد ملی و مجلس شورای اسلامی نیز استفاده شده است.

وی در پایان یادآور شد: کار تدوین و تالیف این اثر به اتمام رسیده و مراحل آماده‌سازی و تصویرسازی (عکس‌های تاریخی مربوط به سال 1302) را می‌گذراند و سپس توسط موسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی منتشرخواهد شد.

جلد دوم روزشمار تاریخ معاصر ایران به بررسی رویدادهای دومین سال حکومت رضاخان یعنی 1301 هجری شمسی اختصاص دارد. این کتاب بر اساس اسناد موجود در کاخ مرمر که شامل مکاتبات اداری، بخش‌نامه‌ها، مراسلات افراد عادی و رجال کشوری و لشکری دوران وزارت جنگ و شخص رضاخان توسط هدایت‌الله بهبودی تدوین و تنظیم شده است. اسناد این سال صرفاً ماهیت نظامی ندارد و علت آن اعمال نفوذ و دخالت‌های وزارت جنگ به ویژه شخص رضاخان در امور سیاسی و کشوری بوده است.

دوشنبه 18 آبان 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط