loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«قصه‌های زندگی پیامبر(ص)» با ترجمه سیدهادی خسرو‌شاهی

نویسندگان مرتبط : سید هادی خسروشاهی

نخستین جلد از مجموعه «قصه‌های زندگی پیامبر(ص)» نوشته عبدالتواب یوسف با ترجمه سیدهادی خسرو‌شاهی از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبر گزاری کتاب ایران(ایبنا)، عبدالتواب در این کتاب، قصه‌های زندگی پیامبر اکرم(ص) را از زبان حیوانات، نباتات، جمادات و دیگر مظاهر طبیعت، بیان کرده است.

متن عربی این کتاب، سالیان گذشته، بارها در «مصر» و در برخی از بلاد عربی، تجدید چاپ شده و سپس به زبان‌های گوناگون از جمله انگلیسی، اردو، ترکی و فارسی ترجمه و در همه جا با استقبال نسل نو روبرو شده و جایزه‌های ادبی معروفی از سوی کانون‌های فکری و پرورشی کودکان، دریافت کرده است.

در این کتاب «بیست قصه از زندگی پیامبر(ص)» ـ حیاة محمد(ص) فی عشرین قصة ـ به همت استاد عبدالتواب یوسف تهیه شده و در «قاهره» به چاپ رسیده است. با توجه به چگونگی بیان قصه‌ها که از قول موجودات زنده مانند فیل و شتر و کبوتر یا نباتاتی چون گیاه، انگور، درخت و جماداتی نظیر سنگ، چاه و پرچم اند، توجه کودکان و دانش‌آموزان نوجوان را به خود جلب می‌کند.

این کتاب سال 1999 میلادی، جایزه «بهترین کتاب کودک و نوجوان» را از سازمان فرهنگی مصر در قاهره دریافت کرد و در سال 2000 میلادی، جایزه «افق‌های نوین»، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودک، در بولونی(ایتالیا) به آن اهدا شد.

ناشر کتاب در معرفی این اثر آورده است:«همه رفتارها و سخنان پیامبر گرامی اسلام(ص) درس‌آموز و حیات‌آفرین است، از همین روست که خداوند متعال، ایشان را "اسوه" همه مردم معرفی کرده است.
اثر حاضر با نقل قصه‌هایی از زبان موجودات زنده یا نباتات و جمادات، گوشه‌هایی از زندگانی و شخصیت این پیامبر بزرگ خدا را برای کودکان و نوجوانان، به تصویر کشیده است.
متن عربی این کتاب، مورد استقبال دانش‌آموزان نوجوان جهان عرب قرار گرفته و بارها موفق به دریافت جایزه شده است.»

در جلد اول این کتاب، 10 داستان از زندگی پیامبر(ص) برای گروه سنی نوجوان و جوان نقل شده است. فیل و خدا، شتر حلیمه، سنگ سیاه مقدس، شب قدر، ابوجهل و شتر ترسناک، از سایه درخت تا سایه اسلام، سفر شگفت‌انگیز، توطئه، لانه کبوتر و صد شتر جایزه، عناوین دهگانه این داستان‌ها هستند.

چاپ اول از نخستین جلد کتاب «قصه‌های زندگی پیامبر(ص)» در شمارگان 3000 نسخه، 76 صفحه و بهای 39000 ریال راهی بازار نشر شده است.

دوشنبه 18 آبان 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط