loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کتاب «بررسی سیره اخلاقی امام موسی صدر» رونمایی شد

انتشارات مرتبط : نشر مسطر

نویسندگان مرتبط : سید موسی صدر | مهدی علمی دانشور

آیین رونمایی از کتاب «سیره اخلاقی تربیتی امام موسی صدر» با حضور علما، اساتید و محققان حوزه و دانشگاه در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد.

شنبه 25 دی 1395

سید حسین اخوان، رییس پارک علم و فناوری استان قم، روز پنج شنبه در مراسم رونمایی از کتاب «بررسی سیره اخلاقی امام موسی صدر» که در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد ضمن تشریح اجزاء و فعالیت های پارک علم و فناوری استان قم، اظهار داشت: 25 واحد در مرکز رشد علوم انسانی در حال فعالیت است که یکی از این واحد ها مرکز الگوسازی رفتار اسلامی مسطَر است.

وی با بیان این که کتاب «بررسی سیره اخلاقی امام موسی صدر» حاصل تلاش مرکز الگوسازی رفتار اسلامی مسطر است، ابراز داشت: این کتاب در رابطه با شخصیت امام موسی صدر و ابعاد تربیتی و اخلاقی وی نگاشته شده است.

دکتر اخوان با اشاره به این که در جهان امروزی آموزه های فرهنگی توسط شخصیت های برجسته انتقال داده می شود، تصریح کرد: این اثر برای انتقال آموزه های اسلامی و ارزش های اسلامی مفید خواهد بود و همچنین تغذیه خوبی برای رسانه های اسلامی می تواند فراهم آورد چرا که محور آن شخصیتی است که از لحاظ رفتاری، اخلاقی و کاری می تواند الگوی مناسبی باشد.

وی اثرگذاری امام موسی صدر در تربیت چندین نسل در کشور لبنان و برخی کشور های خاورمیانه را مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: مرکز الگوسازی رفتار اسلامی مسطر پس از مدت ها تلاش اولین اثر خود مبتنی بر ابعاد تربیتی، اخلاقی و رفتاری این شخصیت برجسته تهیه کرده است تا مراکز مختلف با تهیه محصولات و تولیدات برگرفته از این اثر گرانقدر، ارزش های موجود در شخصیت امام موسی صدر را به نسل های آینده منتقل کند.

رییس پارک علم و فناوری استان قم در ادامه افزود: بر اساس تفاهم نامه ای که با پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مبادله شده است در آینده نزدیک شاهد تأسیس مرکز رشد علوم و معارف اسلامی خواهیم بود تا علومی اسلامی و انسانی که بُعدی کاربردی دارد بتوانند محصولات و تولیدات کاربردی خود را هرچه بیشتر تولید و عرضه کنند.

گفتنی است، کتاب «بررسی سیره اخلاقی تربیتی امام موسی صدر» توسط مهدی دانشور در سه فصل با موضوعات مختلف به رشته تحریر در آمده است.

فصل نخست این کتاب شامل زندگینامه امام موسی صدر است که از دوران طلبگی و دانشجویی تا زمان ربوده شدن وی نگاشته شده است و در آن با شخصیت هایی همچون آیت الله جوادی آملی، مهدی محقق و فتح الله مجتبایی گفت وگو شده است.

سیره اخلاقی امام موسی صدر موضوع فصل دوم این کتاب است و در فصل سوم نیز با استفاده از مباحث دو فصل قبلی، گفت وگوهایی با متخصصان حوزه روانشناسی انجام شده تا الگوسازی برای نسل امروز صورت بگیرد.

این مراسم به همت مرکز الگوسازی رفتار اسلامی مسطر با همکاری موسسه امام موسی صدر، معاونت تهذیب حوزه های علمیه، پارک علم و فن آوری و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم برگزار شد.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط