loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«آیین زندگی، اخلاق کاربردی» به چاپ چهل و هشتم رسید

نویسندگان مرتبط : احمدحسین شریفی

«آیین زندگی، اخلاق کاربردی» نوشته حجت‌الاسلام دکتر احمدحسین شریفی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از سوی دفتر نشر معارف به چاپ چهل و هشتم رسید.
اخلاق کاربردی (Applied Ethics) نام رشته‌ای نوپا در مجامع علمی غرب است که محدوده فعالیت خود را حوزه‌های خاصی از زندگی فردی و اجتماعی انسان قرار داده است و با تطبیق استدلالها، اصول و ارزشها، در حوزه‌های رفتارهای اخلاقی، به ارزش‌گذاری آنها می‌پردازد. «آیین زندگی» از عناوین نوظهور در درس معارف اسلامی دانشگاه‌هاست و برای تأمین متن درسی به ارزش 2 واحد به نگارش درآمده است.
نویسنده کتاب، در نه فصل به مهمترین مسائل و موضوعات اخلاقی کاربردی در حیطة دانشجویی و اجتماعی پرداخته است. وی پس از ارائه مباحثی درباره معناشناسی و جایگاه اخلاق کاربردی، مباحثی همچون اخلاق دانشجویی، اخلاق پژوهشی، اخلاق نقد، اخلاق معاشرت، اخلاق معیشت، اخلاق جنسی، اخلاق سیاست و اخلاق گفتگو را مطرح کرده است.
«آیین زندگی، اخلاق کاربردی» در272صفحه و قطع وزیری قیمت 18000 ریال، به سفارش مرکز تدوین متون درسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها از سوی دفتر نشر معارف تجدید چاپ شد.
گفتنی است حجت‌الاسلام دکتر شریفی، پیش از این کتاب «درآمدی بر عرفان‌های کاذب و عرفان حقیقی» نگاشته است که با استقبال فراوان مخاطب مواجه شده است و تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده است.
دفتر نشر معارف، هم پیش از این کتاب، در این زمینه کتاب‌هایی چون «اخلاق نقد»(سیدحسن اسلامی)، «اخلاق زندگی»(ابراهیم کلانتری ارسنجانی)، «سلوک دانشجویی»(جواد محدثی)، «اخلاق تدریس»(ا. امیدوار) و «اخلاق و رفتارهای جنسی»(یوسف غلامی) را روانه بازار نشر کرده است.
برای تهیه این کتاب می‌توانید از طریق سایت پاتوق کتاب (www.ketabroom.ir) یا فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

دوشنبه 25 آبان 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط