loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاه مستشرقان به قرآن در بوته نقد

نویسندگان مرتبط : محمدحسن زمانی

ترسیم فعالیت‌ها و دیدگاه‌های معرفتی شرق‌شناسان و آشنایی آنها با آموزه‌های قرآن کریم در کتاب «مستشرقان و قرآن» نوشته محمدحسن زمانی از سوی موسسه بوستان کتاب تجدید چاپ می‌شود.\
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالهادی اشرفی، مدیر تولید موسسه بوستان کتاب، با بیان این موضوع گفت: این کتاب با استناد به این که مستشرقان، قرن‏هاست درباره قرآن، تاریخ جمع‏آورى، ادبیات، ساختار، معارف و محتواى قرآن، نظریه‏هاى گوناگونى ابراز کرده و کتاب‏ها و مقاله‏هاى فراوانى نگاشته‏اند، به گوشه‌ای از اقدامات آنها می‌پردازد.

وی درباره ضرورت تألیف این کتاب عنوان داشت: حجم انبوه پژوهش‏هاى قرآنى غربیان و تأثیرگذارى منفى آن بر اذهان تشنه جامعه بشرى، نقدى علمى را مى‏طلبد تا سره را از ناسره تفکیک کند و پاسخى منطقى به اشکال‏هاى مستشرقان ارایه دهد.

مدیر تولید موسسه بوستان کتاب با ذکر این که این اثر از پنج فصل تشکیل شده است، بیان داشت: «فعالیت قرآنى مستشرقان»، «مصدر و منشأ قرآن»، «تاریخ جمع قرآن»، «ادبیات و ساختار قرآن»، «معارف قرآن و مستشرقان» از فصل‌های این نوشتار به شمار می‌آیند.

سومین چاپ کتاب «مستشرقان و قرآن» در شمارگان 1500 نسخه، 592 صفحه، قطع وزیری و جلد سلفون به زودی روانه بازار کتاب می‌شود.

چهارشنبه 27 آبان 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط