loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آثار جدید محمود حکیمی

نویسندگان مرتبط : محمود حکیمی

محمود حکیمی، نوسنده حوزه دین، تاریخ و ادبیات ایران که آثار بسیاری در این حوزه دارد، این بار با ارائه کتاب‌های جدید در حوزه دین و تاریخ، به تحلیل دوران پرفراز و نشیب تاریخ قاجاریه و آشنایی نوجوان با زندگی معصومان (ع) پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران( ایبنا)، حکیمی در این کتاب تاریخی اشاره‌ای دارد به تاریخ قاجاریه از دوران «آقامحمدخان‌قاجار» تا پایان سلطنت احمدشاه که بخش مهمی از آن به زندگی امیرکبیر و اصلاحات او می‌پردازد.

حکیمی درباره این کتاب به ایبنا گفت: بخش عمده‌ای از تاریخ ایران در دوران قاجاریه مربوط به تحولات فرهنگی مشروطیت است که در آن زندگی شاعران، نویسندگان و مورخان همراه آثارشان در این کتاب تحلیل می‌شوند.

کتاب «امیرکبیر در اندیشه فرهیختگان» نیز اثر دیگری است که جلد اول آن حروف‌چینی شده و قرار است از سوی انتشارات قلم چاپ شود.

وی در ادامه از چاپ کتابی با عنوان «علی (ع) عدالت جاوید» که قرار است از سوی نشر لوح زرین منتشر شود، خبر داد و افزود :این کتاب نگرشی به زندگی امام علی (ع) و عدالت‌خواهی او دارد که ویژه نوجوانان نوشته شده است.

وی قبل از این کتاب‌های بسیاری را درباره زندگی پیامبر اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) تالیف کرده و قرار است کتابی را با عنوان «حضرت مهدی (عج) پیام‌آور محبت و مجری عدالت» بعد از پایان نگارش، از سوی انتشارات قلم روانه بازار نشر کند.

وی گفت: قرار است کتاب‌هایی درباره زندگی چهارده معصوم (ع) را برای نوجوانان به زبان ساده به رشته تحریر درآورم.

به گفته وی، در این اثر تلاش شده به نوجوانان آموزش داده شود که تشیع، تنها راه رهایی انسان‌هاست و آشنایی با زندگی معصومان(ع) راه را برای آموزش این تعالیم هموارتر خواهد ساخت.

حکیمی در ادامه گفت: اگر اثری درباره زندگی پیامبران وامامان (ع) نوشته می‌شود، باید وقایع تاریخی به همان شکل ساده زبان نوجوانان، بیان شود؛ اما در داستان‌های که مربوط به نهضت آزادی‌بخش اسلامی است، نویسندگان می‌توانند از زبان شخصیت‌های دینی، مسایل دینی را مطرح و از قدرت تخیل خویش برای جذابیت بیشتر آن استفاده کنند.

کتاب‌هایی نظیر «سوگند مقدس» ،«پیکار سرنوشت» ، «سلحشوران علوی» و «دلاوران عصر شب» نمونه‌های از این آثارند که توسط محمود حکیمی نوشته شده‌اند.

از این نویسنده کتاب «مسابقه غارتگری» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 28 آبان 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط