loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تجدیدچاپ حقوق اجتماعی اسلام

کتاب «حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام» نوشتة حجت‌الاسلام حسین جوان آراسته از سوی دفتر نشر معارف به چاپ ششم رسید.
ضرورت قرار گرفتن درس«حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام» در مجموعه دروس عمومی دانشگاه‌ها علت اصلی نگارش و تنظیم این کتاب است. نویسنده در این کتاب، در گام اول، دانشجویان را با مبانی نظام حقوقی اسلام و سپس با حقوق اجتماعی و سیاسی انسان در اسلام آشنا می‌سازد و سعی کرده است به عمده سئوالات و شبهات در زمینه مسائل و شبهات در این زمینه پاسخ بدهد.
این کتاب در شش بخش تنظیم شده است که هر بخش آن شامل چندین فصل مجزاست. بخش اول به کلیات می‌پردازد و مفهوم حقوق، کاربرد حقوق و انسان و حقوق را تبیین می‌کند. بخش دوم به نظام حقوقی اسلام می‌پردازد که شامل اهداف، مبانی و ویژگیها، اهداف و مبانی حقوق، حقوق طبیعی از دیدگاه اسلام، حقوق فرد و جامعه، حق و تکلیف از دیدگاه اسلام، عدالت در نظام حقوقی اسلام، برابری و آزادی است.
نویسنده در بخش سوم، به برخی از حقوق مدنی و اجتماعی در اسلام مانند حق حیات، حق امنیت، آزادی اندیشه و حقوق اقتصادی می‌پردازد و در بخش چهارم برخی از حقوق سیاسی در اسلام مانند حق حاکمیت، حق نظارت و آزادی‌های سیاسی تبیین می‌کند. بخش پنجم به حقوق زن اختصاص دارد و آخرین بخش هم حقوق اقلیتها و روابط بین‌الملل در اسلام تبیین می‌شود.
کتاب «حقوق اجتماعی و سیاسی در اسلام» در 236 صفحه و قطع وزیری با قیمت 19000 ریال از سوی دفتر نشر معارف تجدید چاپ شد.
برای تهیه این کتاب می‌توانید از طریق سایت پاتوق کتاب (www.ketabroom.ir) یا فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

دوشنبه 2 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط