loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«مناسبات روحانیت و نسل جوان» منتشر شد

کتاب «مناسبات روحانیت و نسل جوان» به همت حجت الاسلام محمد قطبی تدوین و از سوی معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب مناسبات روحانیت و نسل جوان به وظایف روحانیت، عوامل روان شناختی دین گریزی، عوامل جامعه شناختی دین‌گریزی و بهترین راه های جذب جوانان به سوی دین را مورد بررسی قرار می‌دهد.

از جمله «عوامل روان شناخیت دین گریزی» عدم بصیرت است که در بخشی از این مطلب آمده است: «در قرآن، تعابیر شگفت انگیزی برای کسانی که از بینش عمیق بی بهره اند، وجود دارد. این افراد در حالی که از تمامی امکانات لازم برای شناختحق برخوردارند، همچنان بر دوری گزیدن از شناخت حق اصرار می ورزند؛‌ به عبارت دیگر، می توانند اما نمی خواهند بدانند. به همین دلیل، قرآن آنان را «کر» و«کور» می نامد واز حیوانات نیز پست ترشان می داند.»

جوانی؛ آموزش دین و تربیت دینی، مخاطب شناسی و نسل نو و امام صادق(ع) از دیگر عناوین این کتاب است.

در گزیده ای از مطلب «جوانی؛ آموزش دین و تربیت دینی » آمده است: «از دیدگاه روان‌شناسان دوره نوجوانی دوره شکل گیری شخصیت دینی و اعتقادی است، لذا باید به او یک فلسفه «حیات» معقول، مثبت، هدایتگر، سعادت آفرین و هماهنگ با «فطرت» و بازدارنده «پیام»، «تربیت» و«عدالت» را آموزش داد و در این جهت از تکنولوژی آموزشی متنوع و متناسب با«اقتضائات» زمان و ذهنیت و حالات ذاتی «نوجوان و جوان» استفاده کرد.»

کتاب مناسبات روحانیت و نسل جوان به همت حجت الاسلام محمد قطبی تدوین شده است. این کتاب در 128 صفحه از سوی معاونت پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منتشر شده است

جمعه 6 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط