loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ضرورت تاسیس "مرکز مشاوره کتاب"

راه‌اندازی یک مرکز مشاوره و راهنمایی کتاب در سطح ملی اجتناب ناپذیر است. کتاب به شکل کتیبه، سنگ‌نوشته، پاپیروس یا کاغذ جایگاه ممتازی در توسعه فرهنگ عمومی دارد. این موضوع نزد مسلمانان پر رنگ‌تر است. چراکه در قرآن مجید 71 بار کلمه قرآن آمده و معجزه پیامبر خاتم (ص) قرآن کریم است.

در انقلاب اسلامی نیز بعد فرهنگی غلبه دارد و در همین زمینه شاهد افزایش سواد عمومی و تعداد دانشجویان و مراکز آموزشی در سطوح مختلف هستیم.

علاوه بر زیر ساخت‌ها، از نظر اجرایی و کاربردی هم افزایش اعتبارات کتاب‌خوانی، برگزاری نمایشگاه‌های استانی کتاب، پرداخت یارانه، توسعه نمایشگاه‌های یادیارمهربان، راه‌اندازی واحدهای تازه کتاب و حمایت از جشنواره‌های گوناگون ادبی و علمی بخش قابل قبولی را در عرصه کتاب‌خوانی رقم زده است.

با همه این تفاسیر جامعه جوان ایران اسلامی، تا رسیدن به قله و جایگاه مستحق آن فاصله دارد.

کارشناسان و دلسوزان حوزه کتاب، با ارائه راه‌کارها و پیشنهادهای راه‌گشا، آمار تولید کتاب را در سال 1386، به 55 هزار عنوان ارتقا داده‌اند که جای تقدیر دارد. بنابراین به نظر می‌رسد، راه‌اندازی یک مرکز مشاوره و راهنمایی کتاب در سطح ملی اجتناب ناپذیر است.
این مرکز می‌تواند با به‌کارگیری خبرگان کتاب، به صورت شبانه‌روزی به مردم و طالبان دانایی مشاوره بدهد و ایشان را از آخرین اطلاعات نشر کتاب و موضوعات مرتبط آگاه سازد.

شنبه 7 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط