loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آن سوی مه پس از 20سال

نویسندگان مرتبط : داریوش عابدی

کتاب "آن سوی مه" با 8 داستان درباره انقلاب و جنگ به قلم داریوش عابدی پس از 20 سال توسط انتشارات سوره مهر به چاپ دوم رسید.

به گزارش مهر، مجموعه داستان "آن سوی مه" دربرگیرنده 8 داستان کوتاه با موضوع انقلاب و جنگ است که در فاصله سالهای 62 تا 65 توسط داریوش عابدی نوشته شده‌اند.

آن سوی مه، بمباران، بابا بزرگ خوب من، خط، ورقه استخدامی، جاش، موش و اسیر عنوان برخی از داستان‌های این مجموعه‌اند. حال و هوای جنگ، تاثیر آن بر زندگی افراد و موقعیت آن‌ها در روزهای جنگ، فضای مشترک بسیاری از این داستانها را شامل می‌شوند.

"ورقه استخدامی" تنها داستان مجموعه "آن سوی مه" است که فضای روزهای پیروزی انقلاب را به تصویر کشیده است.

عابدی نگارش این مجموعه داستان را واکنشی به ویژگیهای آن دوران کشور و روزهای پس از انقلاب می‌داند.

مجموعه داستان "آن سوی مه" در سال‌های 66 و 68 منتشر و در نخستین دوره انتخاب کتاب سال دفاع مقدس برگزیده شد.

چاپ جدید کتاب "آن سوی مه" در 152 صفحه قطع پالتویی و تیراژ 2 هزار و 500 نسخه منتشر شده است.

داریوش عابدی متولد سال ۱۳۳۶ شهرستان بندر ترکمن در مازندران است. نخستین مجموعه داستانش در سال ۱۳۶۶ به اسم «آن سوی مه» چاپ شد. پس از آن به ترتیب مجموعه داستان‌های چون «زنگ آخر»(۱۳۶۸)، «‌غم این خفته» (۱۳۶۹)،‌ و کتابی آموزشی در حوزه داستان‌نویسی برای نوجوانان به نام «پلی به سوی داستان‌نویسی» (۱۳۷۰) را به چاپ رساند.

پس از توقفی چند ساله، مجددا مجموعه داستان «رویای شرقی» (۱۳۷۵)، رمان «کارآگاه سرکرده» (۱۳۷۵)، رمان «هنرپیشه» (۱۳۷۶)،‌ «گزیده ادبیات معاصر» (۱۳۷۹) و «حکایت سندباد بحری» (۱۳۷۹) از او منتشر شد.

عابدی اکنون به عنوان مسوول واحد آفرینش‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران مشغول کار است.

دیگر آثار عابدی به ترتیب، «رمان‌های من، بابا و یک کماندو» (۱۳۸۰)، «افسانه سهند و سندباد» (۱۳۸۱)،‌ «حضور» (۱۳۸۱)،‌ «نقش‌بندان» (۱۳۸۴)، «این داستان ادامه دارد» (۱۳۸۵)، «مولوی» (۱۳۸۵) و مجموعه داستان «ماجرای آن شب» (۱۳۸۱) هستند.

اخیراً کتاب «بابا بزرگ خوب من» این نویسنده در ۵۴۳ صفحه به همت انتشارات تکا (توسعه کتاب ایران) و حمایت معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روانه بازار شده است.

سه‌شنبه 10 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط