loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هویت و نقش‌های جنسیتی

پاسخگویی به پرسش‌های حوزه «هویت و نقش‌های جنسیتی» در کتابی با همین عنوان از سوی دفتر مطالعات و تحقیقات زنان وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران با مشارکت مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، این کتاب مجموعه مقالات تالیف و ترجمه شده‌ای از سوی سه تن از پژوهشگران است که به کوشش محمدرضا زیبایی‌نژاد به چاپ رسیده‌ است.

«هویت و نقش‌های جنسیتی» اثر حجت‌الاسلام زیبایی‌نژاد، «نقش‌های جنسیتی از نگاه اسلام با نگاهی به علوم اجتماعی» نوشته حجت‌الاسلام بستان و «نقش‌های جنسیتی» به قلم فریبا علاسوند، مدرس حوزه‌های علمیه، از مقالات ارایه شده در کتاب «هویت و نقش‌های جنسیتی» به شمار می‌روند.

محور‌های گوناگونی در تدوین این مجموعه لحاظ شده‌اند که از آن میان می‌توان به «تفاوت‌های تکوینی زن و مرد و تأثیر آن بر هویت جنسی و نقش‌های جنسیتی»، «نقاط تمایز دیدگاه اسلامی از دیدگاه‌های رقیب در بحث هویت جنسی و تأثیر آن بر الگوی تقسیم نقش‌ها» و «دیدگاه اسلام درباره نقش‌های جنسیتی، خاستگاه آن و آثار رعایت یا عدم رعایت الگوی تفکیک‌ نقش‌های جنسیتی در حوزه‌های مختلف» اشاره کرد.

این کتاب می‌کوشد با بررسی پرسش‌های اساسی در موضوع هویت جنسی و نقش‌های جنسیتی که از مهم‌ترین موضوعات حوزه مطالعات جنسیتی قلمداد می‌شوند، به تبیین دیدگاه اسلامی در این زمینه بپردازد.

کتاب «هویت و نقش‌های جنسیتی» در شمارگان 3000 نسخه، 320 صفحه و بهای 39500 ریال از سوی انتشارات مرکز امور زنان و خانواده ریاست‌ جمهوری روانه بازار نشر شده است.

چهارشنبه 11 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط