loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

همایش توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار می شود

گردهمایی "توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی" روز چهارشنبه 11 آذر ماه توسط دفتر مطالعات فرهنگی شهر تهران برگزار می شود.

به گزارش مهر، این گردهمایی با مشارکت معاونت فرهنگی امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسرای ارسباران، انتشارات ابوعطا و انتشارات سپید چهارشنبه 11 آذرماه در سالن اجتماعات فرهنگسرای ارسباران برپا خواهد شد.

دکتر مهدوی نژاد رئیس دفتر مطالعات فرهنگی شهر تهران درخصوص هدف از برگزاری این هم اندیشی عنوان کرد: در عصر حاضر کتاب به یکی از نیازهای اساسی انسانها تبدیل شده است. گرچه اینترنت و سایر رسانه‌های ارتباط جمعی به سرعت رو به گسترش هستند هیچکدام هنوز نتوانسته‌اند جایگزین این یار دیرین انسان شوند.

وی افزود: امروزه یادگیری برای خواندن یک هدف آموزشی مهم تلقی می‌شود و توانایی مطالعه، دیدگان افراد را به دنیای تازه‌ای می‌گشاید و فرصتهای جدیدی را برای آنان فراهم می کند.

مهدوی نژاد تاکید کرد: وظیفه‌ همه نهادهای فرهنگی و افراد فرهیخته است که در تقویت، گسترش، ترویج، یادگیری و یاددهی هر چه بیشتر کتاب و کتابخوانی اهتمام ورزند و همه اقشار جامعه را به مطالعه بیشتر ترغیب کنند چرا که ‌کتاب و کتابخانه شاخص پیشرفت و توسعه هر کشور به شمار می رود و برای رسیدن به توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه باید همه ارگانها و سازمانها در این خصوص فعال باشند.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ مطالعه در کشور کاری تربیتی و فرهنگی است و نیاز به برنامه ریزی در سطح کلان و همکاری همه نهادهای فرهنگی و اجتماعی دارد به همین دلیل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به برگزاری گردهمایی پیرامون موضوع توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی اقدام کرده است.

گردهمایی توسعه فرهنگ مطالعه و کتابخوانی با حضور و سخنرانی معاون راهبردی منابع انسانی ریاست جمهوری، مهندس ایرج حسابی، دکتر آتش پور، دکتر مهدوی نژاد، مدیران ارشد و معاونین آموزش ادارات، سازمانها و نهادها از ساعت 14 تا 18 در فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، خیابان جلفا برپا می‌شود.


چهارشنبه 11 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط