loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فعالیت های جدید کچویان

نویسندگان مرتبط : حسین کچویان

دکتر حسین کچوئیان در حال تألیف 3 کتاب درباره جامعه و تاریخ، عدالت و ماکیاولی است.

به گزارش شبکه ایران، او که پس از بازگشت از انگلستان در متن هیجان‌انگیزترین ماجراهای فکری بوده، همواره نظرات خاص و البته متفاوتی در مورد مسائل مختلف داشته است.

این نظرگاه‌های متفاوت ظاهراً قرار است به صورت منسجم در یک نظریه تاریخی- اجتماعی متبلور شود، کتابی که احتمالاً «بنیان‌های قدسی جامعه و تاریخ» نام می‌گیرد.

در این کتاب پس از نقل نظریه‌های موجود در باب تاریخ و جامعه، به بررسی دورکیم و وبر می‌پردازد تا نشان دهد آنها متوجه بنیان‌های قدسی اجتماع شده بودند اما تلاش کردند تفسیری سکولار از این بنیان‌ها ارائه دهند. سپس ریشه‌های تجدد، چگونگی به وجود آمدن و این که چگونه به وضعیت نهایی خود رسیده است، می‌کاود و سرانجام نظریه‌ای را که کمی باطنی به نظر می‌رسد، ارائه می‌دهد.

به نظر کچوئیان هر تحولی، دینی است و در حقیقت تاریخ، تقویم انبیا است که هر کدام تمدنی دیگر را بنیان نهادند. حتی تمدن جدید به نوعی ادامه منحرف تمدن مسیحی است.

وی در کتاب دیگری نظریه‌های عدالت از هابز تا راولز را مرور می‌کند. سپس به این نتیجه می‌رسد که ایده راولز یک تئوری عام در مورد عدالت نیست بلکه بیشتر پیشنهادی در چارچوب لیبرال دموکراسی است.

کار دیگر کچوئیان به تألیف اثری در مورد ماکیاولی مربوط می‌شود. او ماکیاولی را پدر علوم اجتماعی جدید می‌داند.

همچنین ظاهراً دو کار نیمه کاره دیگر هم روی میز او وجود دارد که بعدها به ثمر خواهد رسید. گفتمان مطالعات فرهنگی و فلسفه و حقوق بشر.

گفتنی است مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها، مصاحبه‌ها و چند مقاله وی نیز آماده چاپ است که شاید بزودی خبر نشر آن را بشنویم.

با این وصف، کچوئیان هم اکنون پشت کوهی از کاغذ مشغول کار است. بعید است اگر به اتاق او بروید، به سرعت بتوانید پیدایش کنید.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و استاد برجسته علوم اجتماعی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
•تطورات گفتمان های هویتی ایران: ایرانی در کشاکش با تجدد و ما بعد تجدد
•نظریه های جهانی شدن و دین (مطالعه ای انتقادی)
•نظریه های جهانی شدن: پیامد چالش های فرهنگ و دین
•پایان ایدئولوژی

شنبه 14 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط