loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آل احمد در داستان همشهری

نویسندگان مرتبط : جلال آل احمد

چهارمین کتاب داستان همشهری با مروری بر آثار داستانی «جلال آل احمد» روانه پیشخوان مطبوعات شد.

به گزارش خبرگزاری ایکنا، در بخشی از کتاب داستان همشهری که با قلم «مریم برادارن» منتشر شده است، کارنامه داستانی آل احمد با تمرکز بر آثار داستانی او مورد توجه قرار گرفته است. برادران در آغاز این نوشتار که با عنوان «من چگوارا نیستم» منتشر شده ‌است، می‌نویسد: «بعضی آدم‌ها می‌نویسند و فاصله نوشتنشان از زیستنشان آنقدر هست که اگر روزی ببینیشان و همراهشان شوی یا همسفر و همسفره، در باورت نمی‌گنجد که این هموست که کتاب‌هایش را با ولع می‌خوانی و سری آن را در کتابخانه‌ چیده و عکس نویسنده را مثل قهرمانی بر سینه اتاق چسبانده‌ای. اما بعضی نویسندگان که زیاد هم نیستند ـ شاید به اندازه انگشتان دست ـ چنان شبیه نوشته‌هایشان هستند که سطرسطر کتابهاشان را می‌شود در خطوط چهره‌شان خواند. خیلی‌ها می‌گویند جلال آل احمد از این سنخ نویسندگان بود: صریح، بی شیله پیله، حساس و عصبی؛ مثل متن‌هایش»

این مجله همچنین در ادامه و به قلم «علیرضا شاه‌محمدی» از طلاب علوم دینی حوزه علیمه قم، داستان «جایی که محرم آمده بود» شامل روایت سفر تبلیغی او به یکی از روستا‌های اطراف شهر زابل روایت شده که زبان شیرین و طنزآلود وی آن را بسیار خواندنی کرده است.

کتاب داستان همشهری، همچنین در بخش داستا‌های این شماره از خود حکایتی با نام«بندگان صنوبر» را منتشر کرده است که از کتاب تفسیر «کشف الاسرار و عدة الابرار» رشیدالدین میبدی و از بخش اقاویل تاریخی و نکات فقهی و حواشی تفسیر آن انتخاب شده است که نقلی است داستانی از حضرت علی(ع) که در ذیل تفسیر آیه 38 سوره فرقان در این کتاب عنوان شده است.

کتاب چهارم داستان همشهری با شمارگان 10000نسخه و قیمت 1000 تومان توسط موسسه انتشارات همشهری روانه بازار کتاب شده است.

گفتنی است شماره های گذشته «کتاب داستان همشهری» درباره نادر ابراهیمی و سید مهدی شجاعی در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 20 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط