loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سیدقاسم یاحسینی از «فولادی‌ها» می‌گوید

نویسندگان مرتبط : سید قاسم یاحسینی

سیدقاسم یاحسینی از تدوین خاطرات جانبازان شرکت فولاد خوزستان در قالب کتابی با نام «فولادی‌ها» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، «سیدقاسم یاحسینی» ـ که روزهای پرکاری را در انتشار آثار تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی پشت سر می‌گذارد ـ از انتشار کتاب جدیدی از خود در این حوزه خبر داد تا شمار آثار تألیف شده و آماده برای چاپ را در فصل پاییز سال جاری به عدد ده برساند.

یاحسینی در گفت‌و‌گو با ایکنا از انتشار خاطرات شفاهی 20 تن از جانبازان شرکت فولاد خوزستان در جنگ تحمیلی خبر داد و افزود: این کتاب که با عنوان «فولادی‌ها» منتشر می‌شود نخستین تجربه من در نگارش خاطرات کوتاه است. در این کتاب مجموعه خاطرات 20 نفر از جانبازان بالای 25درصد شرکت فولاد خوزستان را که توسط مصاحبه جمع‌آوری شده است، پس از تدوین در یک کتاب گردآوری کرده‌ام که تا آخر این هفته نیز منتشر خواهد شد.

وی ادامه داد: این کتاب در 200 صفحه و با حمایت شرکت فولاد خوزستان و توسط این شرکت منتشر و روانه بازار کتاب خواهد شد.

این نویسنده، پژوهشگر و تاریخ‌نگار حوزه دفاع مقدس که در پاییز سال جاری کتاب «گزارش به خاک هویزه» خود را با موضوع مقاومت منطقه هویزه در ماه‌های ابتدایی جنگ تحمیلی رونمایی کرد، همچنین به تازگی کتاب‌هایی جدیدی را در حوزه تاریخ شفاهی دفاع مقدس با عناوین «مقاومت در سوسنگرد»، «بوی خاک سوسنگرد» و «چگونه با گلوله تاریخ نوشته می‌شود» و «چگونه با ضبط صوت تاریخ نوشته می‌شود» را برای انتشار در اختیار مؤسسه انتشارات سوره مهر قرار داده است.

یادآوری می‌شود سید قاسم یاحسینی متولد سال ١٣٤٤ در شیراز است و از سال ١٣٥٧ تا امروز ساکن بوشهر است. وی یکی از پرکارترین مورخان بوشهری به شمار می‌رود و از سال ١٣٧٠ تا کنون نزدیک به هفتاد جلد کتاب در زمینه‌های بوشهرشناسی‏، تنگستان‌شناسی، خاطره‌نویسی و تاریخ شفاهی جنگ تحمیلی و تاریخ روشنفکری در ایران منتشر کرده است که برخی از رساله‌ها و کتاب‌‌های وی به زبان‌های انگلیسی و فرانسه نیز ترجمه شده است.

جمعه 20 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط