loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«میزان موزون»؛ مجموعه شعر اعتراض سیار منتشر می‌شود

نویسندگان مرتبط : محمدمهدی سیار

محمد مهدی سیار سراینده مجموعه شعر "بی‌خوابی عمیق" در گفتگو با شبکه ایران، از انتشار آثار تازه‌ای بازار شعر و کتاب خبر داد.

این شاعر جوان انقلاب که چندی پیش «بی‌خوابی عمیق» او به عنوان یکی از نامزدهای کتاب سال شعر جوان (جایزه قیصر امین‌پور) نیز شناخته شد، در این گفتگو در ابتدا از انتشار مجموعه شعری تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر مجموعه شعری را در قالب غزل و با موضوعات مختلف در دست تهیه دارم که هنوز عنوان و ناشری برای آن مشخص نشده و سعی می‌کنم تا اواخر سال آن را منتشر کنم.

سیار در ادامه به تدوین مجموعه شعر دیگری تحت عنوان «میزان موزون» نیز اشاره کرد و در همین رابطه افزود: این اثر با محوریت شعر اعتراض، دربرگیرنده مجموعه نسبتا کاملی از شعرهای اعتراض سروده شده طی چند دهه اخیر است.

وی همچنین با بیان اینکه «میزان موزون»، مجموعه‌ای کامل‌تر از مجموعه شعر اعتراض «دادخواست» است، عنوان کرد: این اثر که با همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ خواهد رسید، علاوه بر اینکه شعرهای اعتراض سال‌های گذشته را دربر می‌گیرد، سه مصاحبه مفصّل با علی‌رضا قزوه، محمدکاظم کاظمی و علی‌محمد مؤدب را نیز شامل می‌شود؛ افرادی که خود دستی در سرودن شعر اعتراض دارند.

به گفته سیار، این مصاحبه‌ها به عنوان ضمیمه در کتاب آورده شده و خود نیز مقدمه این اثر را به نگارش درآورده است.
نیاز به یادآوری است که چندی پیش نیز این شاعر به همراه امید مهدی‌نژاد، کتاب «دادخواست»؛ شامل یک‌صد شعر اعتراض که اولین کتاب از سری گزیده‌های موضوعی شعر معاصر نیز محسوب می‌شود با همکاری چند نفر از شاعران جوان و پیشکسوت دیگر تهیه و منتشر کرده‌اند.

این شاعر جوان همچنین در ادامه این گفتگو به تألیف کتاب «بوطیقای صدرایی» به قلم خود نیز خبر داد و گفت: این کتاب سعی و تلاشی است در جهت پیشنهاد یک نظریه ادبی در مجامع علمی و ادبی که بر اساس مبانی فلسفه اسلامی و حکمت متعالیه ملاصدرا نوشته شده است و در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.

محمدمهدی سیار در پایان، نگارش «بوطیقای صدرایی» را، راهکاری برای پر کردن خلأ و محدودیت جنبه‌های نظری در پرداختن به ادبیات عنوان کرد و این اثر را نظریه و نقد ادبی-فلسفی معرفی کرد و آن را انعکاس و بازتابی از "صورت‌بندی نظریه ادبی بر اساس مبانی حکمت صدرایی"؛ عنوان پایان‌نامه تحصیلات تکمیلی خود دانست.

شنبه 21 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط