loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار سه کتاب از «حسن‌بیگی» و «داریوش عابدی»

نویسندگان مرتبط : داریوش عابدی

انتشارات انجمن قلم ایران به تازگی سه کتاب داستان از ابراهیم حسن‌بیگی تحت عناوین "سال‌های بنفش"، "اسب سفید خالدار"و "پایان راه" و همچنین "این داستان ادامه دارد"، "نقش بندان" و "قصه‌های هزار و یک شب" به قلم داریوش عابدی را روانه بازار کتاب کرده است.

"سال‌های بفش"؛ شامل دو داستان بلند به نام‌های "سال‌های بنفش" و "دور شو کور شو" است. در همین ارتباط «سال‌های بنفش» رویدادهای سیاسی قبل و بعد از انقلاب را درباره یک خانواده شهرستانی روایت می‌کند. حسن‌بیگی در این کتاب به فعالیت گروه‌های سیاسی در سال‌های پیش از انقلاب و پس‌زمینه‌ای از ریشه‌ها و نحوه‌ی شکل‌گیری آن در ایران بعد از خرداد 1342 تا اوایل پیروزی انقلاب می‌پردازد.

همچنین نویسنده در این رمان، به انعکاس مبارزات گروه‌های سیاسی با رژیم طاغوت پرداخته و در بازتاب داستانی آنچه در آن دوره گذشته، کوشش کرده است. این کتاب در 463 صفحه به قیمت 7000 تومان انتشار یافته است.

"اسب سفید خالدار" نیز دربرگیرنده هفت داستان برای نوجوانان است که در 304 صفحه به بهای 4600 تومان منتشر شده است.

دیگر اثر حسن‌بیگی؛ "پایان راه" حاوی یک داستان بلند به نام "ریشه در اعماق"(در باره جنگ تحمیلی) و پنج داستان دیگر به نام‌های "چته ها"، "پایان راه" ،"شیرزاد"، "یادگار پسر" و "مرتع" است. تعداد صفحات این کتاب 272 و بهای آن 4600 تومان است.

همچنین "این داستان ادامه دارد"؛ مجموعه سه داستان بلند درباره میرزا کوچک خان جنگلی، جلال الدین محمد بلخی(مولوی) و عارف قزوینی است که در 380 صفحه و به بهای 5700 تومان منتشر شده است.

"نقش بندان" نیز مجموعه دو داستان بلند به نام‌های "نقش بندان" و "حضور" است که در 371 صفحه به قیمت 5600 تومان انتشار یافته است.
عابدی در این کتاب با نگاهی متفاوت به جنگ و افرادی که هر یک به نوعی با جنگ درگیر شده‌اند، می‌پردازد. کتاب داستان رئالی است که روایتی خاطره‌گونه دارد و شرح حال رزمنده جانبازی است که با از دست دادن دست‌هایش دچار سرگشتگی فکری شده است.
"نقشبندان" داستان رزمنده‌ جوانی است به نام حمید که دستانش را هنگام خنثی کردن مین از دست می‌دهد. حمید که یک نقاش است و به حرفه‌اش عشق می‌ورزد با از دست دادن دستانش که در واقع ابزار کار او بودند، دچار یأس و ناامیدی می‌شود.

"قصه های هزار و یک شب" نیز مجموعه هفت داستان از "هزار و یک شب" است که توسط داریوش عابدی برای نوجوانان باز نویسی شده است. این کتاب در 328 صفحه و به بهای 4900 تومان به بازار کتاب عرضه شده است.

این آثار در ادامه طرح انتشار چهل هزار صفحه کتاب از چهل پیشکسوت، با حمایت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتشار یافته است.

یکشنبه 22 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط