loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگاهی به کتاب پرفروش یک ماه های اخیر: «بازگشت از نیمه راه» یک فتح باب است/ کتابی با یک زبان ژورنالیستی

نویسندگان مرتبط : محمدعلی الفت پور

کتاب «بازگشت از نیمه راه» جریان شناسی چهره هایی است که از مسیر انقلاب بازگشته اند افرادی نظیر: محمد خاتمی٬ میرحسین موسوی٬ مهدی کروبی٬ یوسف صانعی٬ حسینعلی منتظری٬ عبدالکریم سروش، عطاءالله مهاجرانی، اکبر گنجی، بهزاد نبوی و ده ها نفر دیگر. این کتاب را علی الفت پور تالیف و منتشر کرده است.

6 چاپ 2500 نسخه ای یا به عبارتی 15 هزار نسخه از یک کتاب در طول یک ماه حاوی این پیام است که مخاطببه این کتاب توجه نشان داده است. این دلیل کافی بود تا کتاب را تورقی کنیم و سری به دنیای آن بزنیم.

دوشنبه 11 بهمن 1395

بازگشت از نیمه راه عنوان کتابی است که این روزها صحبت ها پیرامون آن زیاد است و در یک ماهی که از انتشار آن می گذرد توانسته عنوان پرفروش ترین کتاب را به خود اختصاص دهد.

6 چاپ 2500 نسخه ای یا به عبارتی 15 هزار نسخه از یک کتاب در طول یک ماه حاوی این پیام است که مخاطببه این کتاب توجه نشان داده است. این دلیل کافی بود تا کتاب را تورقی کنیم و سری به دنیای آن بزنیم.

در بدو مواجه شدن با این کتاب اولین نکته ای که جلب توجه می کند عنوان کتاب و طرح جلد آن است. طرح جلدی که یک شیشه بخار گرفته را نشان می دهد که یک آینه خودرو در میان آن قرار دارد و در آن تصویری از روزهای انقلاب از یک جوان که روزنامه ای در دست دارد که جمله ای با این مضمون که «قدرت طلبی ریشه اختلاف است» از امام خمینی (ره) بر روی آن نقش بسته و در پایین آن عنوان کتاب به شکل خاصی درج شده است.

این جمله از امام خمینی و نحوه نوشتن عبارت روی جلد نیز عامل دیگری می شود تا زودتر وارد صفحات کتاب شویم.

این کتاب که علی الفت پور آن را تدوین و گردآوری کرده حاوی بیش از 1200 سند و ارجاع روایی در ارتباط با 32 چهره شاخص در تاریخ انقلاب و جمهوری اسلامی است که به مرور زمان از مسیر انقلاب فاصله گرفته و یا در برابر آن ایستاده اند.

کتاب در مجموع با توجه به عنوان آن برای مخاطبانی که شناخت کامل و درستی از مواضع افرادی چون سعید حجاریان، محسن سازگارا، هادی غفاری، سید حسین خمینی، ابوالحسن بنی صدر، عبدالکریم سروش، محمد نوری زاد،عطاءالله مهاجرانی، اکبر گنجی، بهزاد نبوی و ... ندارند می تواند کتاب مفیدی باشد و زمینه ورود به بحث را برای آنها فراهم کند و نوعی فتح باب محسوب شود.

اسنادی که الفت پور در این کتاب به آنها اشاره کرده از آن دست مستنداتی است که در دسترس همه می تواند باشد و می توان گفت که او بدون هرگونه رانت و رابطه ای آنها را در کنار هم گردآورده است.

تصاویر و نحوه قرار گرفتن مطالب در کتاب به دنبال هم اثر را جذاب کرده اما فونت کمی از حد معمول کوچک این کتاب مطالعه آن را سخت کرده و خواننده از دنبال کردن آن دلسرد خواهد شد. همچنین ساختار صفحات کتاب نیز کمتر به کتاب آنطور که معمول است شبیه بوده و بیشتر ساختار مجله ای دارد. البته شاید این به این دلیل بوده که مولف که خود ناشر اثر نیز هست و کتاب را به صورت ناشر مولف منتشر کرده در نظر داشته با کم کردن حجم صفحات کتاب، در هزینه ها صرفه جویی کند تا کتاب با قیمت پایین تری به دست مخاطب برسد.

اما اگر از این مسائل که اشکالات فنی محسوب می شود بگذریم، «بازگشت از نیمه راه» کتابی است که با بیان ژورنالیستی، مخالفت های این 32 نفر با نظام و رهبری جمهوری اسلامی را جریان شناسی کرده و تصویر آنها را به خواننده خود نشان می دهد.

«بازگشت از نیمه راه» کتابی است که با اقبال مخاطبان روبرو شده و توانسته مورد توجه قرار گیرد. این کتاب تالیف و تدوین علی الفت پور است که آن را به صورت ناشر مؤلف آن را منتشر کرده است.

این کتاب با قیمت 13800 تومان منتشر شده و پخش سراسری آن با موسسه شهید کاظمی است.

کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط