loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار «تلویحات» سروده رشاد

نویسندگان مرتبط : علی اکبر رشاد

مجموعه شعر «تلویحات» سروده حجت الاسلام علی‌اکبر رشاد، رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، با موضوع رحلت امام‌خمینی(ره) به همت موسسه چاپ و نشر عروج، وابسته به موسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی(ره) منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در مقدمه کتاب "تلویحات" آمده است: "دفترکی که اینک در میان دستان شماست، دربردارنده دل‌گویه‌ها و جان‌مویه‌هایی است که شاعر در صفت و سوگ راحل رستگار، حضرت امام خمینی، قلمی کرده است."

"تلویحات"، "بذر بیداری"، "سلاله باران"، "باز هم اینک"، "رگ‌های خانه" "خورشید می‌تپد"، "اشاره گل"، "شقشقه"، "سرنخ عشق"، "فریضه"، "فتوی"، "نبض عشق"، "مست قنوت"، "شور ملکوت"، "فصل‌الخطاب"، "قانون‌الخطاب"، "قانون ستاره"، "پونه غم"، "کهکشون"، "نگاه دل"، "گل مو"، "نوای داغدارون"، "غم هجرون"، "سوار خسته" و "سقراط عشق"، از جمله اشعار منعکس شده در کتاب "تلویحات"اند.

این مجموعه شعر، در قطع وزیری و 53 صفحه، با شمارگان 3هزار نسخه و بهای 6هزار ریال، توسط موسسه چاپ و نشر عروج، به چاپ رسیده است.

علی اکبر رشاد، اردیبهشت ماه 1335 متولد شده و تحصیلات خود را در مراحل عالی فقه و فلسفه اسلامی، زیر نظر استادان برجسته حوزه‌های علمی اسلامی تهران و قم سپری کرده است.

وی اکنون به تحقیق و تدریس در زمینه فلسفه، منطق فهم دین و فقه و اصول اشتغال دارد و سرپرستی تدوین کتاب "دانشنامه امام علی(ع)" را عهده‌دار است.

"دیوان اشعار امام خمینی"، "گزیده سروده‌ها (از سلسله گزیده شعر معاصر ایران)"، "سنن حاکم بر تاریخ از منظر قرآن" و "رساله میخانه‌ عشق(شرح غزل عرفانی "چشم بیمار" امام خمینی (ره))، نمونه‌هایی از آثار مکتوب علی‌اکبر رشادند.

آثار مکتوب زیر از این نویسنده و محقق در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
آسیب شناسی ادبیات اجتماعی معاصر با درنگی در باب خشونت و مدارا
خشونت و مدارا
کیش پارسایان (دروس استاد مجتبی تهرانی)

چهارشنبه 25 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط