loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

آثار جدید سوره مهر برای محرم

انتشارات سوره مهر به زودی پنج عنوان کتاب با محور عاشورا و محرم را منتشر خواهد کرد که در بین آنها منظومه‌ای از علی معلم، ترکیب‌بندی بلند از علی موسوی گرمارودی به همراه نقد و تحلیل موسیقی عاشورایی دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، در آستانه آغاز ماه محرم انتشارات سوره مهر پنج عنوان کتاب آیینی، عاشورایی را منتشر می‌کند.

"مجلس حر بن یزید ریاحی" منظومه‌ای بلند از علی معلم دامغانی یکی از کتابهای زیر چاپ با موضوع عاشورا است که در ماه محرم منتشر می‌شود.

این کتاب در دو فصل تدوین شده است که فصل اول آن به مقدمه با تشریح و توضیح به قلم محمدرضا تقی‌دخت اختصاص یافته است. در این مقدمه نویسنده اشاره می کند که این منظومه لحنی حماسی - عاشقانه دارد و با فرازهایی برجسته می‌تواند مدخل پرسشهای جدی درباره این شخصیت تاریخی و نقش آن در واقعه عاشورا باشد.

تقی‌دخت همچنین تاکید دارد که این منظومه در عین زیبایی عمیق است و با بداعت و نوآوری، داستانی را که چندین بار شنیده‌ایم روایت می‌کند.

یکی از دیگر کتابهای زیرچاپ با موضوع عاشورا "موسیقی عاشورا" به قلم تورج زاهدی است. وی در این کتاب ابتدا در مقدمه‌ای با نگاه تاریخی موسیقی عاشورا را تحلیل می کند و در بخش دیگر به موسیقی مذهبی در ایران می‌پردازد. نقدی بر قطعه "عاشورا برای پیانو تنها" اثر جواد معروفی بخش دیگی از این کتاب است. در این کتاب 136 صفحه‌ای بخشی نیز به نتهای عاشورایی اختصاص یافته است.

"پوسترهای عاشورایی" کتاب دیگر از تولیدات سوره مهر به مناسبت محرم است که در آن مجموعه آثار برگزیده سومین سوگواره پوسترهای عاشورایی در 114 صفحه به صورت رنگی و با کاغذ گلاسه منتشر می‌شود. در این کتاب 110 پوستر بر گزیده هیئت انتخاب سومین سوگواره پوسترهای عاشورایی از بین 1800 اثر انتخاب و چاپ شده است.

از بین پنج عنوان کتاب زیرچاپ سوره مهر دو عنوان نیز به آثار سیدعلی موسوی گرمارودی اختصاص یافته است.

دو کتاب شعر آیینی به نامهای "آسمانی‌ها" و "آغاز روشنایی آینه" از این شاعرتا چند روز دیگر منتشر می‌شود.

"آسمانی‌ها" مجموعه شعری از گرمارودی در 500 صفحه است که در آن شعرهای توحیدی، نبوی، علوی، حسنی، حسینی و .. این شاعر آورده شده است.

در این مجموعه همچنین شعرهایی در مدح و رثای چهارده معصوم و یاران آنها ارائه می‌شود .به طور مثال در بخش "حسینی" شعرهایی در مدح حضرت زینب(س) و یاران امام حسین(ع) آورده شده است.

"آغاز روشنایی آینه" نام کتاب دیگر موسوی گرمارودی است که در دست چاپ قرار دارد. در این کتاب یک ترکیب‌بند بلند درباره اباعبدالله الحسین(ع) آورده شده است.

بندهایی از این ترکیب‌بند پیش از این در برخی مطبوعات منتشر شده است ولی این نخستین‌بار است که این ترکیب‌بند به طور کامل در یک کتاب منتشر می‌شود.

در این کتاب همچنین بخشی به نقد و نظرهایی که پیش از این درباره بندهای منتشر شده نوشته شده آمده است.

سوره مهر پیش از این کتابهایی چون "من می گویم شما بگریید" مجموعه‌ای از شعرهای عاشورایی به انتخاب علیرضا غزوه، "با کاروان نیزه" شعرهای عاشورایی غزوه،"طلسم سنگ" نثرهای عاشورایی سیدحسن حسینی و .. را با موضوع محرم منتشر کرده است.

شنبه 28 آذر 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط