loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

روزشمار زندگی امام‌خمینی

کتاب «روزشمار زندگی امام خمینی(ره)» با هدف استفاده محققان و پژوهگشران، به کوشش علی اکبر رنجبر کرمانی تدوین و توسط موسسه چاپ و نشر عروج به چاپ رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایبنا، در مقدمه این اثر آمده است: «پرداختن به تاریخ زندگانی مردی بزرگ و تاریخ‌ساز چون امام خمینی(ره)، هم آسان است و هم مشکل. آسان است از آن جهت که این مرد بزرگ در دهه اخیر عمر خود، نه فقط انقلابی عظیم را تا پیروزی رهبری کرد، بلکه در سطح منطقه و جهان، شخصیتی موثر و سرنوشت ساز بود.

از همین رهگذر، از لحظه‌ای که زمام رهبری انقلاب شکوهمند اسلامی را در دست گرفت تا روزی که به دیدار خدای خویش شتافت، همواره نام او و مواضع و تصمیماتش در صدر اخبار و مقالات رسانه‌های گروهی جهان قرار داشت.

این حضور حتی پس از چند سال از درگذشت وی همچنان ادامه دارد، به گونه‌ای که در بیشتر دایرة‌المعارف‌های معتبر سیاسی جهان، بخش مفصلی به این مرد بزرگ و تاریخ زندگی و افکار و اندیشه های او اختصاص داده شده است.»

رنجبر کرمانی، در ادامه مطلع کتاب «روزشمار زندگی امام‌خمینی(ره)» آورده است: «از این رو پژوهشگری که بخواهد درباره زندگی امام خمینی(ره) به تحقیق بپردازد، با مراجعه به آرشیو روزنامه‌ها و کتابخانه‌ها با انبوهی از خبر و مطلب روبرو می‌شود. اما این کار در عین حالی که از نظر وفور خبر و مطلب و منبع و ماخذ، کاری آسان می‌نماید، کاری صعب و مشکل است؛ زیرا هر کسی از ظن خود یار این چهره نادر تاریخی شده است؛ به ویژه که حاصل کار و نتیجه مبارزات و مواضع سرسختانه او در ارکان حاکمیت مستکبران و زورمندان و زورمداران جهان تزلزل افکنده است.»

کتاب «روزشمار زندگی امام خمینی(ره)» دوران حیات بنیان‌گذار انقلاب اسلامی را به چهار دوره از تولد تا سال 1340، از 1340 تا مهاجرت به پاریس، از مهاجرت به پاریس تا 22 بهمن 1357 و از 22 بهمن 1357 تا رحلت امام‌خمینی(ره) تقسیم کرده است.

این اثر در قطع وزیری و 800 صفحه، با شمارگان 3هزار نسخه و بهای 52هزار ریال توسط توسط موسسه چاپ و نشر عروج منتشر شده است.

سه‌شنبه 1 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط