loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

جامعه بهشتی؛ اصلاح مصرف

«جامعه بهشتی؛ اصلاح الگوی مصرف از منظر آیات، روایات و بیانات حضرت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب» تهیه و تدوین دفتر فرهنگی فخرالائمه(ع) از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد.
در این کتاب با نگاهی اجمالی به آیات و روایات موجود در این موضوع، نگرش اسلام به «الگوی صحیح مصرف» و در ادامه به زوایای مختلف و ابعاد گسترده اجتماعی، اقتصادی و سیاسی «اصلاح الگوی مصرف» و راهکارها و شیوه های اصلاح الگوهای رفتاری جامعه در این حوزه را از زاویه نگاه امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بررسی شده است.
در مقدمه کتاب آمده است: «پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، خوی ها و آداب به جای مانده از سالها حکومت طاغوت بر این سرزمین، مثل گرایش به اشرافی گری، زیاده خواهی و اسراف کاری، از قاطبه مردم انقلابی ایران رخت بر بست و خصلت های اسلامی مثل روحیه قناعت، کار و تولید، جایگزین آن گردید.
اما به مرور و پس از دوران سازندگی و روی کار آوردن امکانات مادی و گسترش تلاش برای ایجاد رفاه، به عنوان یکی از محورهای تهاجم فرهنگی، هجومی از مرکز اردوگاه استکبار باری گسترش روحیه مصرف زدگی، لذت گرایی و اشرافی گری آغاز شد که متاسفانه آلوده شدن بخشی از مسئولان نیز به این آفات، زمینه ترویج آن در جامعه را فراهم و خطر تبدیل شدن آن را به فرهنگ عمومی در جامعه را افزایش داد.»
این کتاب در سه بخش تنظیم و تدوین شده است. در بخش اول، آیات قرآنی مرتبط با بحث اصلاح الگوی مصرف بیان شده است و در بخش دوم روایات معصومین درباره اسراف، آثار زیانبار اسراف، راه علاج اسراف، مصادیق اعتدال و میانه روی و نتایج میانه روی و دوری از اسراف آمده است و در بخش بیانات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب در پنج فصل تبیین شده است. بررسی و نقد وضعیت موجود از جهت زیاده روی در مصرف، ریشه های مصرف گرایی در بین ما ایرانیان، علل مذموم بودن اسراف و ضرورت صرفه جویی، الگوی صحیح مصرف از منظر اسلام و راهکارهای اصلاح الگوی مصرف عناوین فصل های پنجگانه این بخش هستند.
چاپ نخست این کتاب در 120 صفحه، 5000 نسخه، قیمت 15000 ریال و در قطع رقعی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شده است.
برای تهیه این کتاب و دیگر کتب این ناشر، می‌توانید از طریق سایت پاتوق کتاب (www.ketabroom.ir) یا فروشگاههای دفتر نشر معارف (تهران 88911212-021) و (قم 7735451-0251) و (دفتر مرکزی 7744616-0251) اقدام نمائید.

چهارشنبه 2 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط