loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

انتشار تفسیر قرآن امام صدر

نویسندگان مرتبط : سید موسی صدر

انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، مجموعه‌ای از مباحث تفسیری امام موسی صدر را با نام «تفسیر قرآن» منتشر خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، انتشارات مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، مجموعه‌ای از مباحث تفسیری امام موسی صدر را با نام «تفسیر قرآن» منتشر خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، این مجموعه شامل پنج کتاب است که برای نخستین بار به زبان فارسی ترجمه شده و منتشر خواهد شد.

«تأملی دیگر در قرآن و تفسیر»، «تفسیر سوره اخلاص»، «تفسیر سوره ناس و فلق»، «تفسیر سوره قدر» و «تفسیر سوره تکاثر»،‌ عناوین این مجموعه تفسیری است که مهدی فرخیان و علیرضا محمودی آن را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

در «سخن ناشر» درباره این مجموعه می‌خوانیم: «امام موسی صدر از جمله متفکرانی است که می‌توان گفت شناخت مخصوص به خود از اسلام را دارد. او با همین شناخت از اسلام بود که پا به لبنان نهاد و منشأ تحولات دامنه‌دار شگرفی در میان اهالی آن دیار، خصوصاً شیعیان شد. بنابراین، دریافت و تفسیر او از قرآن برای واکاوی اندیشه‌های امام موسی صدر و حتی نقد آن اندیشه‌ها اهمیت بسزایی دارد.»

مجموعه «تفسیر قرآن» برگزیده‌ای از مباحث تفسیری امام موسی صدر در دو کتاب تفسیری ایشان به زبان عربی است. مجموعه تفسیرهای امام موسی صدر، غیر از آن‌چه به صورت پراکنده در میان دیگر آثار ایشان درج شده، شامل دو کتاب است. یکی از این کتاب‌ها دربردارنده سور قصار و دیگری شامل آیاتی منتخب از قرآن است.

تفسیر قرآن امام موسی صدر با شمارگان 3000 نسخه به زودی منتشر و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

آثار مکتوب زیر از این اندیشمند و متفکر مسلمان در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است:
• امام موسی صدر
• اندیشه ربوده شده: گفتارهایی درباره امام موسی صدر جلد 1
• رهیافت های اقتصادی اسلام
• سید موسی صدر
• نای و نی (در قلمرو اندیشه امام موسی صدر1)

جمعه 11 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط