loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«شرلی»؛ تجربه‌ جدید زنوزی جلالی از فضای جدید

نویسندگان مرتبط : فیروز زنوزی جلالی

«داستان بلند شرلی و چند داستان دیگر»، نام مجموعه داستانی از زنوزی‌جلالی است که این روزها توسط انتشارات «انجمن قلم ایران» منتشر شده. به گفته جلالی در داستان بلند «شرلی» که یکی از داستان‌های این کتاب است، فضای جدیدی براساس دیالوگ خلق شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، زنوزی‌جلالی درباره این کتاب گفت: اغلب داستان‌های این کتاب از آثار قبلی‌ام گزینش شده‌اند و یکی از داستان‌ها به نام «شرلی»، داستان بلندی است که بیشترین حجم این کتاب را به خود اختصاص داده است.

نویسنده «قاعده بازی» افزود: «داستان بلند شرلی» که برای اولین بار منتشر شده، براساس دیالوگ بین یک زن و مرد پیش می‌رود. در این داستان که به گونه‌ای به موقعیت زنان و مردان در جامعه امروزی ما پرداخته شده، تجربه‌ای جدید را در نوشتن داستان به کار برده‌ام.

این تقدیر شده جایزه ادبی جلال آل‌احمد اضافه کرد: در این داستان فضاسازی‌ها و شخصیت‌پردازی‌ها نیز در فضای دیالوگ شکل گرفته
است.

کتاب «داستان بلند شرلی و چند داستان دیگر» دربرگیرنده 18 داستان است.

«شرلی»، «شکلات»،«فتاح»،«سیاه بمبک»،«روزی مثل بقیه روزها»، «داوودی‌ها»، «نفرین»، «نویسنده‌ای که می‌خواست قصه‌اش را چاپ کند»، «سفر»، «ارتفاع»، «حضور»، «فانی»، «شرطه» و «با باد، با توفان» از جمله داستان‌های این کتابند.

«باران بر زمین سوخته»(نقد رمان‌های احمد محمود) نیز نام کتاب دیگری از این نویسنده است که به گفته وی، با بازبینی مختصری در متن، از سوی انجمن قلم ایران به چاپ چهارم رسیده است.

از آثار مکتوب این نویسنده، کتاب «اسکاد روی ماز 543» و در زمینه نقد ادبیات داستانی معاصر کتابهای «استاد و درس: ادبیات، هنر، نقد»، «ادبیات و تعهد در اسلام»، «چشم اندازی از ادبیات معاصر ایران» در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

دوشنبه 14 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط