loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چاپ سوم عبرتهای عاشورا

چاپ سوم کتاب عبرت های عاشورا از سوی انتشارات موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب عبرت های عاشورا در یک مقدمه و سه فصل به بررسی حادثه عاشورا و عملکرد مردم آن زمان به عنوان عبرت های عاشورا پرداخته است.

مفاهیم و کلیات؛ زمینه ها و ریشه های وقوع حادثه عاشورا؛ و گونه هایی از عبرت آموزی در حادثه عاشورا، عناوین سه فصل این کتاب است.

در قسمتی از "سخن ناشر" این کتاب آمده است: دربارة حادثة عاشورا بسیار گفته اند و نوشته اند؛ اما جای گفتن و نوشتن دربارة آن همچنان باقی است؛ زیرا این حادثه چنان عمیق، گسترده و دارای ابعاد گوناگون است که هرچه بیشتر مورد بحث و بررسی قرارگیرد، ابعاد و زوایای جدیدتری فراروی نویسندگان گشوده می شود.

ازاین رو با وجود تحقیقات و تألیفات فراوانی که تاکنون برای شناختن و شناساندن ابعاد گوناگون این رخداد عظیم تاریخی انجام گرفته است، زمینه برای کارهای بیشتر همچنان باقی است. یکی از اساسی ترین ابعاد حادثة عاشورا که کمتر به آن پرداخته شده است، عبرت های عاشوراست.

همچنین در "مقدمه ویراست دوم" این کتاب آمده است: پس از چاپ و انتشار ویرایش اول این کتاب و انجام ارزیابی های محتوایی در معاونت پژوهش موسسه، نکات استخراج شده در چند جلسه با محقق محترم، مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت موارد تأیید شده، در بخش های مختلف اعمال گردید.
همچنین در ادامه با توجه به ایرادات و اشکالات ویرایشی موجود در چاپ اول، مقرر شد که مجدداً کل کتاب مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرد.

گفتنی است، موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج)، این موضوع را در اولویت طرحهای تحقیقی خود قرار داد تا با بررسی این موضوع در متون اصلی و مرجع، و با محور قرار دادن فرمایش های رهبر معظم انقلاب اسلامی، نتایج این تحقیق را به صورت کتابی تحت عنوان «عبرت های عاشورا » در اختیار همة علاقه مندان قرار دهد.

چاپ سوم این کتاب به قلم محمد موسی نوری از سوی موسسه فرهنگی ولاء منتظر(عج) ذر شمارگان 3300 نسخه در 200 صفحه با طرح جلد جدید منتشر شد.

این کتاب در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

پنجشنبه 17 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط