loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نگرش سیستمی به دین

کتاب «نگرش سیستمی به دین» به قلم حجت‌الاسلام عبدالحمید واسطی و به همت انتشارات مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلام منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران (ایکنا)، این کتاب، نگرشی از بیرون به دین، به هدف دستیابی به شبکه کلان دین و شفاف‌سازی نقش آن در عرصه تصمیم‌سازی و تدوین استراتژی در جوانب مختلف زندگی است.

به اعتقاد نویسنده، این کتاب نگرش اسلام درباره پایان تاریح برقراری تمدن یک‌پارچه جهانی بر اساس آمو‌زه‌های الهی است. هویت تمدن، زندگی جمعی در سیستم‌های به هم پیوسته است؛ از این رو می‌توان گفت برای تمدن‌سازی نیاز به سیستم‌سازی است.

واسطی معتقد است که هرگونه اندیشه‌ تمدن‌ساز برای تحقیق تمدن مورد نظرش چاره‌ای جز طراحی و اجرای نظام‌ها و سیستم‌‌هایی که ابعاد مختلف زندگی را به جریان می‌اندازد، ندارد.

در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: سیستم آموزشی، رسانه‌ای، فرهنگ عمومی، امنیتی، بهداشتی، دادگستری، اقتصادی، مدیریتی، خانوادگی، تولیدی، خدماتی، معماری، شهری و... که بر اساس گزاره‌های دینی فعال شده باشند و فرآیند‌ها و معادلات ارتباطی آن‌ها از طرف دین تعریف شده باشد، می‌توانند با به هم پیوستگی خود تجلیل دهنده تمدن اسلامی شوند.

یادآوری می‌شود که چاپ اول این کتاب به همت مؤسسه راهبردی علوم و معارف اسلام در 476 صفحه و به بهای 46000 ریال منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب در فروشگاههای دفتر نشر معارف و سایت پاتوق کتاب موجود و قابل تهیه است.

جمعه 18 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط