loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی و معیارهای اخلاق

نویسندگان مرتبط : حسن معلمی

کتاب «مبانی و معیارهای اخلاق» با تلاش حسن معلمی از سوی مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کتاب «مبانی و معیارهای اخلاق»به عنوان یک کتاب درسی برای مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) حوزه‌های علمیه تهیه و تنظیم شده است.

در پیشگفتار این کتاب که از سوی معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران نگارش یافته، با اشاره به لزوم اصلاح، بازسازی و تدوین متون درسی حوزه‌های علمیه آمده است: مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران بر اساس این ضرورت‌ها ده‌ها جلد کتاب درسی را طراحی، تدوین و منتشر ساخته است و در این زمینه سعی داشته است تا با حفظ اصالت و غنای محتوایی گنجینه‌های ارزشمند برجای‌مانده از عالمان گذشته، با کاربست تکنولوژی آموزشی و رعایت اصول، معیارها و الگوهای جدید، متونی متناسب با اهداف و در چارچوب برنامه‌ها و سرفصل‌های مصوب و سطح درک وانتظارات فراگیران ارائه دهد.

در مقدمه این کتاب نیز به قلم حسن معلمی آمده است: «فلسفه اخلاق» یکی از عناوین زیرمجموعه رشته‌های تحصیلی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد حوزه و دانشگاه است، اما در کتب نوشته‌شده برای این رشته همه مطالب لازم به صورت متمرکز جمع‌آوری نشده است و در مواردی فقط به مکاتب، در پاره‌ای از کتب به مبادی تصوری و در بعضی از نوشته‌ها نیز به معیارها توجه شده است. همچنین دیدگاه‌های غربی و اسلامی به صورت پراکنده مطرح شده است. از این رو نیاز به نوشتاری بود که موارد مذکور را به طور کامل و جامع، همراه با نقد و بررسی آنها در یک مجموعه گرد آورد و این کتاب حاصل این نگاه است.

بر اساس آنچه در مقدمه این کتاب آورده شده، چهار مرحله برای تهیه کتاب «مبانی و معیارهای اخلاق» طی شده است؛ تتبع اقوال در حد ممکن، تجزیه و تحلیل نظریات، نقد و ارزیابی و ارائه دیدگاه جدید در موارد لازم.

این کتاب در 13 فصل با عناوین مباحث مقدماتی، عقل عملی و عقل نظری، مفاد باید و نباید، رابطه باید و هست، انواع تحلیل جملات اخلاقی، غیرواقع گرایی اخلاقی، اخلاق هنجاری (1) تا (4)، اطلاق یا نسبیت اخلاق، اخلاق و دین و نظام اخلاقی اسلام تنظیم شده است.

کتاب «مبانی و معیارهای اخلاق» در 200 صفحه وزیری در شمارگان هزار و 500 نسخه و قیمت 30 هزار ریال منتشر شده است.

جمعه 18 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط