loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

«آسیب‌شناسی کتاب‌های دینی کودک و نوجوان» مکتوب می‌شود

«مهدی کاموس» نویسنده و محقق حوزه ادبیات دینی کودک و نوجوان از انتشار تازه‌ترین پژوهش خود با نام «آسیب‌شناسی کتاب‌های دینی کودک و نوجوان» خبر داد.

وی در توضیح این اثر گفت: این پژوهش در میان چهارصد داستان دینی حوزه ادبیات کودک انجام شده است و در آن با 16 پارامتر عقلانی و عرفانی این داستان‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته تا از این زاویه به رهیافتی جدید در حوزه ساختاری ادبیات دینی کودک و نوجوان دست بیابم.

وی افزود: این اثر هم‌اکنون در مرحله ویرایش نهایی قرار دارد و تا دو هفته آینده برای انتشار در اختیار ناشر قرار داده خواهد شد.

کاموس همچنین در ارتباط با انگیزه‌های نگارش این اثر گفت: با توجه به وجه دینی انقلاب اسلامی ایران در ساله‌ای پس از پیروزی انقلاب، تربیت مذهبی مخاطبان کودک و نوجوان دارای اهمیت ویژه‌ای بوده است، اما آنچه به عنوان ما‌حصل این نوع کار تا کنون دیده‌ شده است، بازنویسی‌های معمولی و متون دینی و انقلابی‌اند که دین در آن‌ها تنها به عنوان یک عامل مقابله شناخته ‌شده است این موضوع در سال‌های دهه هفتاد و همزمان با تولید انبوه آثار دینی برای کودکان و نوجوان به سمت نوعی ابتذال نیز کشیده شده است.

به گفته کاموس این نوع نگاه به ادبیات دینی در حوزه کودک به استفاده نویسندگان به زبان مغلق و نیز ادبیات ترجمه‌ای و تکیه بر تکرار مباحثی کاملاً به دور از متن و مفهوم صریح قرآن حرکت کنند که یکی از بزرگترین آسیب‌های این حوزه به شمار می‌آید.

از دیگر آثار منتشر شده کاموس می‌توان به «فراتر از نام»، «تجربه‌هایی‌ در انتخاب‌ کتاب»، ‌«حاشیه بر حاشیه» و «سر بر شانه ستاره» اشاره کرد.

جمعه 18 دی 1388
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
اخبار مرتبط
محصولات مرتبط